مجلس و ارگان هامجله خبری

عزم جدی برای توسعه بافت درونی شهر ارومیه

به گزارش ساختمان آنلاین: سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه کمیته راهبری اجرای طرح شهری اراضی پادگان لشکر ۶۴ تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در بازآفرینی و تجدید حیات شهری این اراضی می‌تواند فرصتی برای رونق‌بخشی به هسته مرکزی شهر ارومیه باشد.

وی از اجرای طرح شهری پادگان لشکر ۶۴ با اولویت احیای بناهای میراثی و تأمین خدمات شهری در محدوده مرکزی شهر ارومیه به زودی خبر داد و افزود: خدمات شهری متشکل از باغ موزه، فضای سبز، گردشگری، مسکونی، تجاری و شبکه معابر در این محدوده تأمین می‌شود.

هماهنگی جهت واگذاری اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه،  اجرای طرح مصوب به مدیریت شهری ذیربط وضرورت توافق همگانی برای اجرای طرح شهری و تسریع در آزادسازی قسمتی از اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به مساحت ٧۵ هکتار دارای قدمت تاریخی و در محدوده مرکزی شهر ارومیه قرار دارد. طراحی شهری این اراضی با هدف استفاده بهینه از فضا و ظرفیت‌ها تهیه شده که بناهای تاریخی موجود در این اراضی به کاربری‌های فرهنگی و موزه‌ای تغییر یافته و نیز فضای سبز آن حفظ می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا