بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

متقاضیان وام مسکن روستایی به بانک مراجعه کنند

به گزارش ساختمان آنلاین:  وام مسکن یکی از تسهیلات پرطرفدار بانک ها به شمار می آید، زیرا وام مسکن به منظور کمک هزینه برای خرید خانه به جوانان اعطا می شود. وام مسکن برای جوانان و زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند کمک بزرگی است. وام مسکن امسال تا سقف 200 میلیون تومان هم از سمت بانک ها ارائه شده است. وام مسکن در سال 1401 با سود چهار درصد تصویب و به متقاضیان داده می شود. در ادامه به جزئیات وام مسکن می پردازیم.

رئیس بنیاد مسکن در برنامه صف اول سیما گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به بانک های دولتی تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گفته نیکزاد پرداخت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره سه نفره خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که نیمی از آنها تا کنون نوسازی شده اند و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دیگر واجد شرایط هستند که با اخذ پروانه مسکن خود را نوسازی کنند.

نیکزاد گفت: مطابق قانون جهش تولید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی شود که هم اکنون ۱۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در همه جای روستا‌های کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص مسکن محرومان هم گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین طبق توافقنامه با بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد دیگر برای خانواده های دارای دو معلول توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست ساخت قرار دارد.

نیکزاد درخصوص مشارکت بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری هم گفت: بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکن شهری در مناطق مختلف کشور با مسئولیت این بنیاد در حال ساخت است که تعدادی از آنها در هفته دولت بهره برداری شد.

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به پرسش مجری درخصوص طرح هادی روستایی هم گفت: حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور هست که همه آنها دارای طرح هادی مصوب هستند.

وام مسکن 480 میلیون تومانی

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه ۱۱۹ هزار و ۸۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۱۴ هزار و ۱۰۰ و در خرداد ماه سال گذشته نیز ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۹۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۰۰ و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۱۵ هزار تومان، در آبان ماه ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان و در آذرماه ۱۱۴ هزار و۱۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۱۴ هزار و ۴۰۰ و ۱۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق وام مسکن برای مجردها و متأهل های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۴۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۸ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۶۴ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان می رسد.

زوج های تهرانی نیز بر همین اساس می توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۹۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه ۱۸ میلیون و ۴۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۱۰ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان پرداخت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. آیا امکان وجود خانه روستایی در خود بافت شهر تهران هست خانه با امکانات روستا ولی در شهر تهران

  2. همش دروغ مینویسین اصلا هنوز به بنیاد شهرها نرسیده همش داریم پیگیری میکنیم می‌کن هنوز نیومده چرا همش مینویسین به بانک‌ها مراجعه کنین

  3. بابا این برگ اوراق تسه دیگه چیه.اینجوری یک چهارم پولو میبرن بعد چهاردرصد هم سود میگیرند اینکه خیلی میشه.اینجوری میخواید به مردم کمک کنید؟

  4. چرا چرت میگی.باید سهمیه استان ها رو به بنیاد مسکن بدهند.وبعد به شهرستانها.اون موقع بنیاد مسکن به بانک معرفی کند.هنوز سهمیه ها مشخص نشده

  5. تا نامه معرفی از بنیاد مسکن نباشه چه جوری بریم بانک برای وام.اصلا هنوز اعتباری داده نشده.دولت فقط حرف مفت میزنه.دروغگویان دولت مردمی

  6. داداش هنوز به بنیاد مسکن شهرستان ابلاغ نکردن چطور بریم بانک؟ ن اینکه باید بنیاد مسکن معرفیمون کنه بانک ؟ خواهشا بدون تحقیق مطلب انتشار ندید

  7. همش میگن برای گرفتن وام به بانک‌ها مراجعه کنین درصورتیکه هنوز تو سامانه بنیاد تعریف نشده همش دارن مردم رو سرکار میزارن

    1. همش دارن میگن برای گرفتن وام به بانک‌ها مراجعه کنین بعد تو سامانه بنیاد شهرستان تعریف نشده همش چند ماهه ما رو سر کار گذاشتن اینقدر دروغ میگن تا فصل سرما بیاد

  8. سلام.چقدر دروغ بابا خسته نشدید مردم میفرستین در بانک‌ها.. بانکهایی که اصلا روحشون از وام ۲۰۰میلیونی خبر ندارن..یکم خجالت بکشین روستایان خودشون کم زجر میکشم به خاطر حرفه‌ای مفت شما چشاشون برگشت خورده..من خودم اصلا وام نمیخوام بگیرم ولی بخدا گناه دارن چون دارم با چشم خودم میبینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا