مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

تسهیلات ساخت مسکن در مقایسه با خرید مسکن مقرون به صرفه است

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک گفت: اکنون تسهیلات ساخت مسکن زمینه ساز افزایش میزان تولید وعرضه مسکن و در نتیجه تقویت بازار می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه و تولید مسکن یکی از مهم ترین اقداماتی است که دولت باید همواره در دستور کار خود قرار دهد و در این زمینه  برنامه ریزی بسیار زیادی از سوی دولت در حوزه ساخت مسکن انجام شده است که در صورت تزریق منابع ،تامین مالی و تکمیل واحدهای مسکونی این امکان فراهم  می شود که سرعت اجرای واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن دو برابر می شود.

به گفته بسیاری از سازندگان دولت در صورتی که منابع مالی لازم را به سازندگان تزریق کند، علاوه بر افزایش تولید و عرضه مسکن می توان بازار خرید وفروش مسکن را به سمت آرامش بیشتر هدایت کرد.

در همین رابطه هم بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مقایسه با تسهیلات خرید مسکن می تواند بازار مسکن را به سمت  رونق بیشتر و افزایش تولید هدایت کند، گفت: میزان اقساط تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان در مقایسه با تسهیلات خرید مسکن بسیار کمتر است.

او افزود: میزان اقساط تسهیلات خرید مسکن بسیار بالاست و همین امر خود باعث می شود که بسیاری از خریداران مسکن از همان ابتدا برای پرداخت اقساط بالای آن با مشکل مواجه شوند، در صورتی که اگر این منابع به سمت تسهیلات ساخت هدایت شود بازار مسکن با آرامش  و افزایش تولید بیشتری روبرو شود.

گفتنی است دولت در شرایط کنونی نیاز به تقویت قدرت سازندگان مسکن را دارد که در شرایط کنونی باید برنامه ریزی برای افزایش انگیزه سازندگان ایجاد شود تا شاهد بهبود  وضعیت تولید و عرضه مسکن در کشور باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا