بورس و بازارمجله خبری

افزایش خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:   این بانک در پایان هر ماه آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه می‌شود را منتشر می‌کند.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷، ‌ ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷ درصد بوده است.

متوسط قیمت مسکن در شهر تهران ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان 

متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران طی ماه گذشته ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود که نسبت به تیرماه ۳.۱ درصد و نسبت به مرداد ۹۹ نیز ۳۴ درصد رشد داشت.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت معادل ۶۴ میلیون و ۵۶۰ هزارتومان مربوط به منطقه یک و کمترین آن با ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ است و این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۲ درصد و ۴۷.۸ درصد افزایش داشته است.

در مردادماه امسال تعداد معامله‌های آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۸.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش بیشترین معاملات در مناطق ۵، ۱۰ و ۲ به ترتیب با ۱۶.۱ درصد، ۱۰.۲ درصد و ۸.۸ درصد بوده است.

خانه‌های یک تا ۱.۵ میلیارد بیشترین مشتری را داشتند

در مردادماه امسال واحدهای مسکونی با متوسط قیمت یک تا ۱.۵ میلیارد تومان با ۱۸.۳ درصد بیشترین سهم از معامله‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین واحدهای مسکونی با ارزش ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ۱۷.۷ درصد و ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان  ۱۲.۷ درصد معاملات را دربرگرفتند.

رشد ۳۷.۸ درصدی اجاره‌بها در تهران

میزان اجاره‌بها در شهر تهران و کل مناطق شهری در مرداد امسال به ترتیب ۳۷.۸ درصد و ۴۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا