راه و شهرسازیمجله خبری

جنجال جدید بر سر قیمت بلیت هواپیما

به گزارش ساختمان آنلاین: مدتی پیش، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی ایران نیز اعلام کرد که طی 50 سال گذشته، از بین 8 بحران بزرگ صنعت هوایی، بحران کرونا بیشترین تاثیر منفی را به این صنعت وارد کرده و خسارت‌های میلیون دلاری را برای برخی شرکت‌ها به وجود آورده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این مورد گفته که گزارش خسارت‌های ناشی از کرونا که دامن‌گیر شرکت‌های هواپیمایی شده است، به‌ویژه به دلیل استفاده از ظرفیت 60 درصدی هواپیماها، به وزارت راه و شهرسازی تقدیم شده و این شرکت‌ها در انتظار اعلام تصمیم وزارتخانه در خصوص زیان‌های وارد شده به خودشان باشند.

سامان محمدی کارشناس حوزه هوانوردی در پاسخ به این پرسش که در چنین شرایطی شرکت‌های هواپیمایی چه خواسته‌ای می‌توانند داشته باشند، به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی پیگیر مسائلی از جمله حذف عوارض مضاعف از طرف مجلس هستند. از سوی دیگر، زمزمه‌هایی برای اعتراض مجدد به تثبیت قیمت‌ها برای نوروز در صورت موافقت نشدن با امتیازهای مورد درخواست آن‌ها نیز شنیده می‎شود و به نظر می‌رسد جنجال بزرگ دیگری در انتظار این حوزه از حمل‌ونقل عمومی است.

وی ادامه داد: اگر خاطرتان باشد، دفعه پیش با افزایش ناگهانی بلیت پروازها این جنجال‌ها به راه افتاد، اما با دخالت وزیر راه و شهرسازی، این جنجال به سرعت خوابید. به گفته بسیاری از کارشناسان، ضد حمله شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط، بسیار سهمگین‌تر و خطرناک‌تر از تلاش قبلی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: البته، کلیپ‌هایی که طی روزهای گذشته در سطح فضای مجازی دست به دست می‌شد و عدم رعایت ظرفیت 60 درصدی هواپیما از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی را نشان می‌داد، حاکی از آن است که در بسیاری پروازها به این پروتکل بهداشتی اهمیت داده نمی‌شود و اگر ایرلاین‌ها خواستار هرگونه حمایتی هستند، ابتدا باید روند مسموم خود در دور زدن پروتکل‌های کرونایی را کنار بگذارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا