اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حل مشکل ساختمان های ناایمن کار حاکمیتی است

 علی نصیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر برای پایش ساختمان های ناایمن دستگاه ها به دلیل کمبود نیرو تحت فشار هستند و عموما با ظرفیت داخلی خود فعالیت می کنند. در واقع پرسنلی که باید به امور مشخص کاری خود بپردازند مجبور هستند که به تیم های ارزیابی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران بپیوندند.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدگی به وضعیت ساختمان های ناایمن استخدام کارشناسان متخصص بیرون از سازمان امری ضروری است در عین حال تاکید کرد: پایش بهینه ساختمان های ناایمن نیاز به بودجه دارد در حال حاضر حدود صد نفر در شهرداری تهران در حوزه ایمنی ساختمان ها به کار گرفته شده است و شهرداری از جیب خود دستمزد و حقوق آنها را پرداخت می کند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ایمن سازی ساختمانهای ناایمن را کار حاکمیتی خواند و خاطر نشان ساخت: امیدواریم که دستگاه های مختلف شامل مجلس، دولت و… در این زمینه همکاری داشته باشند و شرایط را به سمتی ببرند که ردیف بودجه مشخصی برای ساختمانهای ناایمن تخصیص داده شود.
وی خاطر نشان ساخت: البته شهرداری تهران به جای اینکه معطل تخصیص ردیف اعتبار بماند، در زمینه ایمن سازی ساختمان های ناایمن پیشگام شده است اما قطعا تخصیص بودجه سبب تسریع در این زمینه می شود و اجرای کار به درازا نخواهد کشید.
نصیری تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه تیم های ما ناقص هستند و بعضی از دستگاه ها نمی توانند برای ما نیرو ارسال کنند در حالی که اختصاص بودجه سبب خواهد شد که قادر شویم کارشناسان مجرب توانمند استخدام کنیم و با تکمیل تیم های ارزیابی کار سرعت خواهد گرفت.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه با کمک دادستانی و با روشهای قهریه دستگاه های ذی ربط در حوزه ساختمان های ناایمن پای کار آمده اند گفت: تهران دارای چندین هزار ساختمان بلند مرتبه است که برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن باید بودجه مشخصی داشته باشیم تا با پایش آنها در اسرع وقت بتوانیم اقدام به ایمن سازی آنها کنیم.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا