بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

افزایش 2 برابری نرخ اجاره‌بها در لرستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  اردشیر حسینی اظهار داشت: در حال حاضر بازار مشاورین املاک به دلیل مشکلاتی چون گرانی، عدم قدرت خرید مردم و… در حالت رکود قرار دارد؛ در حال حاضر وضعیت بازار اجاره مسکن نیز بسیار نامناسب است، خانه ها بسیار گران شده‌اند و بسیاری از مردم توان سکونت در شهر را ندارند و در روستاها خانه اجاره می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیمت اجاره مسکن در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است، افزود: وقتی تمام درآمد یک شخص سه میلیون تومان است و از طرفی هزینه اجاره ماهیانه مسکن یک و نیم میلیون تومان است، چگونه می‌تواند دیگر مایحتاج زندگی خود را تامین کند، امسال میزان معاملات مسکن نسبت به سال قبل بسیار کاهش داشته است؛ دستمزد هر مشاور املاک در هر معامله برای خرید و فروش، نیم درصد مبلغ فروش، برای اجاره یک سوم مبلغ اجاره یک ماه همراه با نیم درصد مبلغ رهن است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل و مشاورین املاک لرستان خاطرنشان کرد: برای دریافت وام ودیعه مسکن باید کد رهگیری توسط مشاورین املاک ارائه شود و هر بنگاهی که قولنامه را می‌نویسد ملزم به گرفتن کد رهگیری برای مستاجر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمایشگاه‌های اتومبیل نیز در حالت رکود قرار دارند؛ روزانه قیمت اجناس افزایش می‌یابد و هیچ دستگاه نظارتی و قانونی هم برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: تفاوت قیمت فاحشی در بین اجناس وجود دارد و فروشندگان به طور سلیقه‌ای قیمت‌گذاری می‌کنند بدون اینکه نگران این باشند که با آنها برخورد می‌شود؛ واقعیت این است که ما مسئولان ضعیفی داریم که نه تنها شرایط را به درستی مدیریت نمی‌کنند بلکه بازار را هم رها کرده‌اند.

وی گفت: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم که دین آن کامل‌ترین دین دنیاست، این گونه مشکلات در یک جامعه کاملا اسلامی واقعاً ظلم است، امیدواریم آقای رئیسی بتواند این مشکلات را هرچه زودتر برطرف کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا