راه و شهرسازیمجله خبری

وجود 27 هکتار بافت فرسوده در شهر قیدار

به گزارش ساختمان آنلاین: ایوب بیگدلی با اشاره به وضعیت بافت‌های فرسوده شهر قیدار و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این شهرستان، اظهار کرد: شهر قیدار ۶۰۰ هکتار وسعت دارد که با برآوردهای اولیه‌ ۲۷ هکتار آن جزو بافت‌های فرسوده به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه ۲۷ هکتار از شهر قیدار بافت فرسوده است، تصریح کرد: مطالعات هفت هکتار از بافت‌های فرسوده شهر قیدار که ۲۰۰ خانوار در آن ساکن هستند، توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام و نارسایی‌های آن مشخص شده است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه باید اهالی مناطق فرسوده را با ارائه خدمات مورد نیاز، از سکونت‌گاه‌های غیررسمی خارج کرد، یادآور شد: تصمیماتی که در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان در خصوص بافت‌های فرسوده این منطقه اتخاذ شد، با حضور یک سرمایه‌گذار در حوزه مسکن مکاتبه‌ای انجام خواهد شد تا در مناطق فرسوده انبوه‌سازی صورت گرفته و به افرادی که ساکن مناطق فرسوده هستند، تحویل داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که در مناطق فرسوده ساکن هستند عموما از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها می‌توانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره و با بازپرداخت طولانی مدت در مناطق فرسوده اقدام به ساخت مسکن کنند؛ این در حالی است که جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی یکی از اقدامات شهرداری است که به جد پیگیری‌ می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا