راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز پروژه 104 واحدی مسکن ملی در همدان

به گزارش ساختمان آنلاین: «داریوش حسینی» افزود: برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، شهرک های شهیدبهشتی، شهید مدنی و فرهنگیان همدان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان نزدیک به ۱۸ هزار متقاضی طی ۲ مرحله در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ هزار نفر واجد شرایط بهره مندی از این طرح هستند و تاکنون زمین موردنیاز برای احداث چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز تامین شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: از جمله پروژه های مسکونی طرح‌ اقدام ملی مسکن استان، مجموعه ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی است که با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

وی افزود: زمین‌های موردنظر برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن استان همدان در ۲ بخش شهرهای با جمعیت کمتر و بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر انتخاب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در شهرهای همدان و ملایر که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، کار ساخت و اجرای طرح مسکن ملی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ۱۰۴ واحد مسکونی شهرک مدنی شهر همدان در ساختمان های چهار طبقه و به صورت ۱۶ واحدی احداث می شود.

حسینی افزود: متاهل بودن (به استثناء دختران مجرد بالای ۳۵ سال)، نداشتن خانه بنام زوجین، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شروط‌ لازم برای ثبت درخواست متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان گفت: ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اقدام مسکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود و تا پایان تعیین تکلیف ثبت نام شدگان، تقاضای جدید ثبت نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای متقاضیان این واحدهای مسکونی برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت اولیه تعیین شده که تاکنون حدود ۶۰۰ نفر این مبلغ را پرداخت کرده اند.

حسینی تاکید کرد: اگر متقاضیان مجموع مبلغ اعلام شده هر واحد مسکونی را واریز کنند، واحد مسکونی ظرف مدت یک‌ سال احداث و تحویل متقاضیان می شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، استان همدان با قریب به ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومترمربع، این استان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده ‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای کوچک احداث می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا