راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز ساخت 27 هزار مسکن برای مددجویان

به گزارش ساختمان آنلاین :قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی با ارائه گزارشی در خصوص تأمین مسکن برای مددجویان این سازمان گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان بهزیستی تلاش برای بهره مندی مددجویان از نعمت مسکن است، برهمین مبنا از ابتدای تأسیس سازمان بهزیستی تاکنون 130 هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده و با کمک دستگاه ها و نهادهای مختلف و خیرین و نهادهای حاکمیتی در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در 660 روز اخیر روزانه 45 واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی واگذار شده است، افزود: در 22 ماه اخیر عملیات احداث 27 هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده است، هفت هزار واحد مسکونی در 6 ماه اول سال 99 تسهیل گری شده و بهره برداری از آن توسط مددجویان سازمان بهزیستی آغاز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: این فعالیت‌ها در قالب پروژه های برنامه های مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم الانبیاء، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی بوده است.

تأمین مسکن برای 9140 خانواده دارای دو معلول

قبادی دانا در خصوص تأمین مسکن خانواده های دو معلول به بالا خبر داد و ادامه داد: در قالب این برنامه های مشترک در برنامه تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر که از سال 94 آغاز شد و 14 هزار خانوار شناسایی شده بودند،تاکنون 9140 واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالا تحویل داده شده است. در برنامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم از 14 هزار واحدی که کار ساخت آن آغاز شده 8300 واحد واگذار شده است. همچنین در قالب برنامه مشترک با بسیج سازندگی عملیات ساخت 1344 واحد مسکونی آغاز شده و 535 واحد واگذار شده است.

وی ادامه داد: در قالب برنامه مشترکی که با صندوق توسعه ملی بنیاد مسکن برای واحد مسکونی ویژه ایتام آغاز شد، عملیات ساخت 592 واحد مسکونی آغاز شده است. طرح تهیه مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا با مشارکت سازمان های دیگر در حال انجام است.

شناسایی 56 هزار خانوار بدون مسکن تحت پوشش بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: در 22 ماه اخیر 56 هزار خانوار جدید شناسایی شدند که تحت پوشش سازمان قرار گرفتند و مسکن ندارند و این باعث شده که تعداد خانوارهای در نوبت مسکن مجموعا به 169 هزار خانوار برسد.

وی در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان تحت پوشش سازمان‌بهزیستی گفت: در ارتباط با بحث تسهیلات ودیعه مسکن طبق مصوبه ای که ستاد ملی کرونا داشت 24 هزار 842 خانوار از مددجویان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند. ارزش این تسهیلات ودیعه مسکن در مجموع برای این خانواده ها 489 میلیارد تومان خواهد بود.

قبادی دانا افزود: با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ 50 میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه آماده توزیع است که از 20 میلیون تا 30 میلیون تومان به صورت سه ساله با معرفی ادارات کل بهزیستی استان ها با تامین اعتبار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توسط صندوق امداد ولایت کمیته امام پرداخت می شود. البته در ماه گذشته مبلغ 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین اعتبار شدو برای مددجویان اجاره نشین بهزیستی به صورت کمک بلا عوض در سطح کشور توزیع شد. طبیعی است که با توجه به محدود بودن منابع و میزان بالای نیاز عزیزان مددجحوی سازمان بهزیستی با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه هستیم و میزان اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه مسکن کفاف این کار ار نمی دهد.

وی در خصوص بودجه بهزیستی در حوزه مسکن گفت: کل بودجه مسکن سازمان بهزیستی در سال گذشته 45 میلیارد تومان بوده که امسال با تلاش ما به 66 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که طبیعی است اگر قرار بود سازمان بهزیستی در تامین مسکن مددجویان تنها باشد و اگر همدلی و همکاری فرابخشی سازمان های حاکمیتی و خیریه ها نبود این سازمان بهزیستی از عهده این حجم از فعالیت در حوزه مسکن بر نمی آمد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا