مجلس و ارگان هامجله خبری

امکان عدم پرداخت یارانه مسکن مهر با درخواست قرمز شدن فرم «ج»

به گزارش ساختمان آنلاین:  کارگزاری شرکت عمران پردیس هفته گذشته اطلاعیه‌ای تحت عنوان “فوری-مهم” به شرح زیر را برای مالکان مسکن مهر این شهر ارسال کرد؛

« از تاریخ 99/10/1 متقاضیان ثانویه به بعد مکلف به پرداخت مبالغ فوق‌الاشاره می‌باشند و انجام کلیه امور ایشان اهم از نقل و انتقال، کارت قسط، تحویل واحد و مکاتبات مربوطه منوط به پرداخت آورده تکمیلی می‌باشد.»

بر اساس این اطلاعیه‌ای متقاضیان ثانویه از تاریخ اول دیماه 99 در فاز 5 و 9 جدید باید 28 میلیون و 507 هزار تومان، فاز 8 بالغ بر 30 میلیون و 497 هزار تومان، فاز 9 قدیم 20 میلیون و 739 هزار تومان و فاز 11،  31 میلیون و 321 هزار تومان پرداخت کنند. این مبلغ برای فاز 3،  16 میلیون و 720 هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت عمران  پردیس یکشنبه گذشته در این‌باره گفته بود: ارسال پیامک پرداخت 16 تا 31 میلیون به مالکان مسکن مهر یک تدبیر خوب برای جلوگیری از دلال‌بازی و سوداگری در بازار مسکن است.

مهدی هدایت افزود: مردم با این مسئله مشکلی ندارند و بسیار خوشحالند چون نفر دوم با یک میلیارد تومان مسکن مهری را خریداری کرده و با پرداخت 30 میلیون تومان در آن ساکن خواهد شد. این مسئله به نفع مالکان ثانویه است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد:‌ از این اقدام شرکت عمران پردیس، دلالان و سوداگران مسکن خیلی ناراحت هستند چراکه واحدهای متعددی از مسکن مهر را در اختیار دارند. اینها با برنامه‌ریزی و هزینه‌های بالا دنبال عدم تکمیل واحدهای مسکن مهر هستند چراکه سود آنها در این است. این یک تدبیر خیلی خوبی بود که تمام مراحل قانونی مربوط به دریافت 16 تا 31 میلیون تومان اخذ شده و باعث می‌شود بتوانیم واحدهای مسکن مهر را تکمیل کرده و آنها را تحویل دهیم.

یکی از مشکلات مسکن مهر کشور به‌خصوص شهر پردیس فعالیت گسترده دلالان و و جود بنگاه‌های املاک غیرمجاز در این شهر است که عملا نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد. در این بین به نظر می‌رسد بخشنامه جدید شرکت عمران پردیس می‌تواند تا حدودی از سوداگری این افراد جلوگیری کند. البته در این میان خریداران ثانویه مسکن مهر نیز می‌توانند با درخواست قرمز شدن فرم «ج» مبالغ اعلام شده را پرداخت نکنند. مسئله‌ای که در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند به سود این افراد باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا