مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

سپاه ۱۰۰ خانه ویلایی و ۲ زمین چمن به اهالی جزیره هرمز تحویل داد

۱۰۰ واحد مسکن ویلایی مشارکتی‌ساز و ۲ زمین چمن ورزشی در آستانه سال نو و با حضور جمعی از مردم و مسئولان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره هرمز به خانواده‌های نیازمند هدیه شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، این هدیه که شامل ۱۰۰ واحد مسکونی ویلایی، ۲ زمین فوتبال چمن مصنوعی و ساماندهی مسیل عبوری از شهرک ولایت است و با همت و تلاش قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و مشارکت دفتر مقام معظم رهبری، سازمان برنامه و بودجه کشور، اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی کل سپاه در قالب شهرک ولایت در جزیره هرمز ساخته شده است.

هر یک از واحدهای مسکونی در عرصه ۱۲۶ و اعیان ۵۶ متر مربعی احداث و به سرپرستان خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ایثارگر، خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ساکن در جزیره هرمز تحویل داده شد.

۲ زمین ورزشی، با پوشش چمن مصنوعی در هزار و ۵۰۰ متر مربع تجهیز و آماده‌سازی شده است.

این طرح با اعتباری بیش از ۶۵ میلیارد تومان شامل احداث منازل، زیرسازی، جدول کشی، سنگ‌فرش و آسفالت معابر، اجرای شبکه آب و فاضلاب، شبکه برق و سایر خدمات به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است؛ این طرح در پی تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسریع در کمک به توسعه جزایر به ویژه جزیره هرمز و به دنبال بازدید سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه انجام شد.

همچنین یک هزار و ۱۵۰ طرح عمرانی که در سه سال مردم‌یاری و خدمت رسانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه آماده شده به بهره‌برداری رسید که در آن به ۴۵۱ هزار و ۴۷۰ خدمت اجتماعی، ۲۸۱ هزار خدمت بهداشتی و درمانی، تهیه و توزیع بیش از ۱۹۰ سری جهیزیه، تهیه و توزیع ۲۳۰ دستگاه کولرگازی، ۱۵۵ یخچال، ۱۹۰ مخزن ذخیره آب ۵۰۰ لیتری، توزیع یکهزار و ۴۳۵ تخته چادر گروهی، تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی اشاره شده است.

علاوه بر این طرح‌های عمرانی و خدماتی که توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور در حال پیگیری و اجراست، عملیات احداث درمانگاه بزرگ جزیره هرمز نیز با اهتمام این قرارگاه توسط قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و تامین اعتبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

جزیره هرمز که در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرق بندرعباس واقع شده است، ازجمله جزایر زیبای هرمزگان است که به دلیل ویژگی گنبد نمکی بودن آن و برخورداری از بیش از ۷۰ طیف رنگی خاک، به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس مشهور شده و هرساله به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقه مندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود فرا می خواند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا