مجلس و ارگان هامجله خبری

طرح مسکن جوانان راه‌اندازی خواهد شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   حمید سیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ازدواج ، اظهار کرد: متأسفانه سبک زندگی بسیاری از مردم کشورمان به سمتی غلط حرکت می‎کند و تجمل گرایی نیز یکی از معایب آن است.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد سبک زندگی‌ها کمی تغییر کند و ماهیت بسیاری از شغل‌ها تغییر کند بیان کرد: کرونا در بحث ازدواج هم به صورت ناخواسته جشن‌ها را محدود کرد و در راستای سلامت جامعه مراسم‎ عروسی محدود و به دور از تجمل‌گرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: همین ازدواج آسان می‌‎تواند ضامن یک زندگی خوب و موفق باشد و قطعاً همین سادگی نیز دوام زندگی مشترک را نیز تضمین می‌کند.

وی به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های کلان و تجمل‌گرایی در زندگی قطعاً شکست در بردارد و امروز باید به جرأت گفت آمار طلاق در مناطق بالانشین تهران بسیار اسفناک است اما در استان‌های کم‌بضاعتی مانند سیستان و بلوچستان شاهد کمترین آمار طلاق هستیم.

سیفی افزود: خوشبختانه فرهنگ بالای مردم استان همدان زمینه‌ساز افزایش آمار ازدواج شده و امروز نسبت به میانگین مشابه سال گذشته شاهد رشد چند برابری ثبت ازدواج هستیم.

وی یادآور شد: در زمینه ثبت طلاق نیز رشد آن در استان منفی شده و این یک خبر بسیار خوب و امیدبخش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج را بسیار مهم تلقی کرد و اظهار کرد: من یک مدیر دانشگاهی هستم و و نگرشم آکادمیک است، باید هر سازمان و اداره‌ای را به مانند یک دانشگاه کوچک مدیریت کرد.

وی ادامه داد: قطعاً برگزاری کلاس‌ها مختلف آموزش برای ازدواج می‌تواند یک آگاهی‌بخشی بسیار خوبی را به جامعه منتقل کند و قطعاً ازدواجی که از روی آگاهی و آموزش باشد بسیار متداوم و موفقی خواهد شد.

سیفی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۶۵ مورد مشاوره در مراکز تحت نظارت خود برای ازدواج داشته‌ایم و محصولات رسانه‌ای ما نیز در این حوزه ۱۲ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج ۵۰ میلیون تومانی از سوی بانک‌ها پرداخت شده و تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ زوج نیز در صف دریافت این تسهیلات هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: ما در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به مناسبت هفته ازدواج بالغ بر ۶۸ برنامه و کلاس آموزشی برگزار خواهیم کرد زیرا نگاه ما نگاه تربیتی است.

وی از راه‌اندازی طرح ابتکاری مسکن جوانان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: مسکن ملی جوانان در استان همدان به‌ عنوان نخستین استان کشور با حمایت استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی و پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان کلید خورده است.

سیفی خاطرنشان کرد: ثبت نام از جوانان واجدشرایط نیز به صورت آفلاین در معاونت جوانان همدان و سایر شهرستان‌های استان در حال انجام است و تا تعداد ۲ هزار واحد نیز می‌توانیم ثبت نام کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا