اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ایستادگی وزیر راه در برابر مافیای مسکن، حمایت همه جانبه می‌خواهد

یک فعال صنعت ساختمان لزوم حمایت همه جانبه از ایستادگی وزیر راه در برابر مافیایی مسکن که به گفته وی مربوط به دولت قبل است و در زیرساخت وزارتخانه راه و شهرسازی نفوذ کرده اند را خاطرنشان ساخت و همزمان بر ضرورت عدم وابستگی ساخت مسکن حمایتی به پیمانکاران تاکید کرد.

آقای احسان علی آبادی در گفتگویی با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: نفوذ مافیای مسکن دولت قبل در زیرساخت وزارتخانه راه و شهرسازی نگرانی جدی است که نیازمند اقدامات قاطع برای مقابله با آن است. وزیر راه و شهرسازی باید اقدامات لازم را برای ممانعت از تأثیر مافیا بر زیرساخت‌های وزارتخانه متبوعش انجام دهد.

وی هشدار داد اگر بساط مافیایی که در زیرساخت وزارتخانه راه ورود پیدا کرده‌اند، برچیده نشود می تواند منجر به توسعه ناپایدار و عدم تعادل در بخش مسکن شود.

وی تصریح کرد: بنابراین، مشارکت و همکاری بین نهادهای ذی‌ربط و نیز تلاش‌های مداوم برای شناسایی و مبارزه با مافیا در زیرساخت وزارتخانه راه و شهرسازی ضروری است. تنها با اقدامات قاطع و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر منافع عمومی، می توان به توسعه پایدار و منطقه‌بندی موثر در حوزه مسکن دست یافت.

وی در ادامه  اظهارات خود به بیان توضیحاتی در خصوص طرح های حمایتی مسکن پرداخت و اظهار داشت: در مواقعی که بخش مسکن در وضعیت بحرانی قرار دارد، نیاز به طرح‌های مقطعی مانند مسکن مهر وجود دارد. اما پس از بهبود اوضاع، دولت باید از اجرای این طرح‌های مقطعی که نقش تسکین دهنده‌ای دارند در بازار خودداری کرده و به جای آن، به توسعه زیرساخت‌ها و حل ریشه‌ای بحران مسکن تمرکز کند.

علی آبادی به واگذاری ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به پیمانکاران انتقاد کرد و گفت: منافع شخصی سبب می شود سازندگان عمدتاً در تلاش باشند تا با دولت مذاکره کنند و به دنبال افزایش هزینه‌های تولید باشند در حالی که گروه های هدف طرح های مسکن حمایتی عمدتا اقشار کم برخوردار جامعه هستند که در تامین سهم آورده خود دچار مشکل هستند.

وی تأکید کرد: حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد تهران به بافت فرسوده تبدیل شده است و بیشتر  آنها در طرح‌ قرار دارند، اما تسهیلات خوبی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود. این در حالی است که  در صورت اعطای تسهیلات به سازندگان، بخش ساخت و ساز رونق بیشتری خواهد یافت و توازن بین عرضه و تقاضای مسکن می‌تواند به تعادل قیمت‌ها کمک کند.

علی آبادی با اشاره به سابقه مسکن مهر، که در یک دوره زمانی به صورت یکجا ساخته شد و به ادعای وی عرضه بیش از حد سبب شکست قیمتها شد، تأکید کرد که این کار می‌تواند در صورت عدم مداخله مافیایی در زیرساخت وزارتخانه راه، دوباره تکرار شود.

4.9/5 - (30 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا