مجلس و ارگان هامجله خبری

۲۲۶هزار راننده اتوبوس و کامیون طی سه سال آینده خانه‌دار می‌شوند

به گزارش ساختمان آنلاین: محمد اسلامی صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه «ساخت مسکن برای رانندگان برون‌شهری» میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این تفاهمنامه این امید را برای رانندگان فراهم می‌کند تا صاحب مسکن شوند، گفت: رانندگان برای مردم زندگی‌بخش هستند و با این کار، ما برای آنها زندگی‌بخشی می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اهتمام جدی و اراده‌ای که در مسئولان برای اجرای این تفاهمنامه در اسرع وقت وجود دارد، امیدواریم به سرعت ساخت واحدهای مسکونی رانندگان برون‌شهری آغاز شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، جامعه هدف رانندگان فاقد مسکن در این طرح ۲۲۶ هزار نفر است که طی سه سال با واگذاری زمین در قالب تعاونی مسکن یا پروژه مسکونی در شهرهای جدید، این رانندگان خانه‌دار خواهند شد.

اسلامی با بیان اینکه قرار است تسهیلات بانکی نیز در این طرح به رانندگان مشمول دریافت مسکن اعطا شود، گفت: با همکاری وزارت دفاع، معاونت مسکن وزارت راه، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، این تفاهمنامه اجرایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره جزئیات تفاهمنامه امروز گفت: تعداد رانندگان دارای کارت هوشمند که فاقد مسکن هستند، به ۲۲۶ هزار نفر می‌رسد که طی سه سال تأمین مسکن آنها را مدیریت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این رانندگان در شهرهای کوچک هستند که به آنها زمین می‌دهیم. همچنین در شهرهای بزرگ در قالب پروژه‌های مشارکتی، رانندگان را در ساخت‌وساز واحدهای مسکونی مشارکت خواهیم داد.

اسلامی درباره همکاری وزارت دفاع در این طرح گفت: با وزارت دفاع هماهنگ کرده‌ایم تا به رانندگان دهک‌های پایین بخصوص رانندگان کمکی که وسیله نقلیه ندارند، یارانه مسکنی که به شاغلان و بازنشستگان این وزارتخانه داده می‌شود نیز پرداخت شود تا بتوانند خانه‌دار شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا