راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

خبری خوش برای کارگران در خراسان جنوبی

به گزارش ساختمان آنلاین:   رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی ساخته شده است اظهار داشت: تفاهم نامه 100 هزار واحد مسکن کارگری با وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی منعقد شده که پنج هزار واحد پالایش و ساماندهی شده است.

غلامحسین حسینی افزود: در شرایط کنونی در تشکیل تعاونی‌ها باید از سمت و سوی کمیت به سمت کیفیت حرکت کنیم و از سنت‌ها عبور و خود را با شرایط روز تطبیق دهیم تا با این شرایط بتوانیم در بازارهای دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید با شکل جدیدی به لحاظ قدرت مالی و مدیریتی که تعریف می شود تشکیل شود افزود: شفاف سازی و اصلاح قانون بخش تعاون با ضمانت اجرایی که باید پیوست آن باشد مستلزم این است که به آن 25 درصد سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور دست یابیم زیرا در شرایط فعلی همیشه در بهترین حالت در هشت درصد بوده ایم و مقداری وضعیت خوب نیست.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی بیان کرد: تعاونی‌ها شبکه گستره بسیار قوی هستند که هر زمان که نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت مسکن ارزان قیمتی برای مردم بسازد به سمت تعاونی‌ها رفته است.

حسینی با بیان اینکه 800 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است تصریح کرد: 19 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی ساخته شده است که از لحاظ کیفیت و کمیت قابلیت رقابت با سایر مسکن ها توسط سایر بخش‌های اقتصادی ساخته شده است را دارد.

وی عدد انحراف در بخش تعاونی‌های مسکن را کمتر از یک عنوان و خاطرنشان کرد: تفاهم نامه 100 هزار واحد مسکن کارگری با وزارت راه و شهرسازی در استان منعقد شده است که پنج هزار واحد پالایش و ساماندهی شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار یک پالایش نهایی و تقاضای جدید جمع آوری خواهد شد تا به طور رایگان زمین در اختیار کارگران قرار بگیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه اگر قرار است برای کارگران مسکن بسازیم باید مسکن ارزان قیمت بسازیم اظهار داشت: همچنین اگر قرار است مسکن ارزان قیمت ساخته شود حتما باید سراغ بخش تعاون برویم.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار مکان برای توزیع کالا در سطح کشور داریم افزود: تاکنون 96 تن روغن خوراکی با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع شده است و این آمادگی را داریم در قسمت کالاهای یارانه ای تنظیم بازار اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مولفه‌هایی برای توسعه استان در حوزه مرز، معدن و محصولات استراتژیک تعریف شده است گفت: تلاش کرده ایم در بحث تشکیل تعاونی استراتژیک کشاورزی در توسعه استان نیز سهم داشته باشیم و خوشبختانه تعاونی کشاورزی در استان جای خود را باز می کند و بسترسازی لازم و ریل گذاری برای نحوه تامین منابع در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه اتاق تعاون سعی کرده است برای ورود به توسعه استان نیز برنامه داشته باشد اظهار داشت: تلاش کردیم هم افزایی خوبی در بخش خصوصی استان ایجاد کنیم، می خواهیم بخش خصوصی استان را برای بیان مشکلات خود به سمت و سویی پیش ببریم که در مباحث توسعه ای استان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی یک دستورالعملی مبنی بر تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی داشته ایم که اجرا نشده بود و این کارگروه دو سه ماه قبل در دادگستری تشکیل شد و اتاق تعاون عضو این کارگروه است.

در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی هشت تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی، هفت تعاونی به عنوان تعاونی شایسته تقدیر و یک تعاونی(تعاونی 04 بیرجند) به عنوان تعاونی شایسته تقدیر ملی انتخاب شد.

تعاونی‌های بنیاد توسعه کارآفرینی، کارکنان کویر تایر، اتحادیه تعاونی‌عای توسعه روستایی دهیاری، توسعه روستایی سبزاندیشان استخرک، کشاورزی معجره تاجکوه، خدمات فنی و مشاوره‌ای یاس و خوراک دام و طیور امید به عنوان تعاونی‌های برتر استان معرفی و تجلیل شدند.

همچنین تعاونی مسکن ایثارگران نیروهای مسلح، اتحادیه بازرگانی تعاونی‌های مصرف فرهنگیان، مصرف جهاد کشاورزی قاین، مسکن فرهنگیان، بلدرچین پرطلایی، فرش میثاق و تعاونی روستایی دامداران و کرک داران نیز به عنوان تعاونی‌های شایسته تقدیر نیز با اهدای لوح تقدیر و تندیش جشنواره تجلیل شدند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جناب آقای رییس جمهور. جمعیت خراسان جنوبی کمتر از یک میلیون نفر است . مگر از این تعداد چند نفر کارگر داریم که جنابعالی قرار است 100 هزار مسکن در آنجا بسازید.
    با این احتساب و رعایت عدالت شما باید برای کل استانها 8 میلیون مسکن ایجاد کنید که رقمی غیر ممکن است.
    مگر ایران فقط خراسان است؟؟؟
    گناه سایر استانها چیست که رییس جمهورش مشهدی است؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا