مجلس و ارگان هامجله خبری

افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی در ارومیه

به گزارش ساختمان آنلاین: غلامرضا عدل دوست در ادامه افزود: طی سال جاری، یک هزار و ۹۴۲ پروانه ساخت در ارومیه صادر شده که حدود ۲۷۰ فقره بیشتر از سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: میزان زیربنا برای این تعداد پروانه ساخت طی سال جاری نیز حدود یک میلیون و ۴۳۵ هزار متر بود که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

قائم مقام شهردار ارومیه ادامه داد: طبق این آمار، به طور متوسط هر پروانه ساخت برای حدود ۷۳۹ متر زیربنا صادر شده است.

عدل دوست گفت: همچنین طبق برآوردهای صورت گرفته، ۶۱ درصد پروانه های صادر شده طی سال جاری در آذربایجان غربی به ساختمان های یک و ۲ واحدی مربوط است.

وی در خصوص درآمد شهرداری ارومیه از این محل اظهار کرد: قیمت هزینه پروانه تایع قیمت فروش واحدهای مسکونی و شرایط حاکم بر بازار مسکن است به طوری که در اکثر شهرها قیمت عوارض پروانه ساخت در حدود ۲.۵ تا سه درصد از فروش واحدها و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده هزینه هاست.

ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد. در این شهر طبق برخی برآوردها، حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا