اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بررسی اولین نتایج جلسه صندوق ملی مسکن

با توجه به آنکه اولین جلسه صندوق ملی مسکن برگزار شد حال باید ببینم آیا تأکیدات دوباره در مصوبه های قبلی می تواند زمینه ساز تسریع در روند اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن باشد یا خیر.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، روز گذشته بالاخره بعد از چند سال از راه اندازی صندوق ملی مسکن، اولین جلسه رسمی آن برگزار شد و در آن به موضوعات مختلف در حوزه مسکن به ویژه پروژه های نهضت ملی پرداخته شد.

پیش از این اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود که این اولین جلسه صندوق ملی مسکن است و در آن تامین منابع مالی این پروژه ها و پیگیری برای همکاری بانک ها در جهت پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن پیگیری خواهد شد.

او گفته بود: پیش از این بانک ها برای پرداخت تسیهلات ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند و از سوی دیگر منابع صندوق ملی مسکن به صورت کامل خالی است بنابراین نباید انتظاری از پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن داشته باشیم.

از سوی دیگر مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس هم در این خصوص به ساختمان آنلاین گفته بود: موضوع خالی بودن صندوق ملی مسکن تازه نیست و با توجه به آنکه در این حوزه منابع حاصل از بازگشت اقساط پروژه های مسکن مهر و همچنین عدم همکاری بانک ها صورت نمی گیرد بنابراین این صندوق منابعی مالی ندارد که به سازندگان و یا پیمانکاران تسیهلاتی پرداخت شود‌.

گفتنی حال روز گذشته اولین جلسه برگزار شد و در این جلسه بر ارتباط صندوق ملی مسکن در تأمین منابع از طریق ابزار‌های نوین مالی و در قالب احداث صندوق زمین و ساختمان، ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأکید شد.

در این جلسه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای صندوق ملی مسکن همچنین ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مسکن و اینکه صندوق ملی مسکن بایستی با استقلال مالی و وابسته به وزارت راه و شهرسازی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که این صندوق بر مبنای اساس‌نامه و ظرفیت‌هایی که در اثر تجمیع منابع برای صندوق پیش بینی شده است حرکت کند.

از سوی دیگر در اساس‌نامه صندوق بحث سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، جذب و هدایت منابع مالی، تجهیز منابع از طریق بازار سرمایه، ارائه تضمین‌های لازم به خانواده‌های بی بضاعت و ارائه تضمین‌های لازم برای پرداخت سود تسهیلات بانکی و ورود موسسات مالی برای کمک به فعالیت‌های صندوق مورد تاکید قرار گرفت.

براساس این گزارش حال باید ببینم با برگزاری اولین جلسه و تاکیدات دوباره برای تامین منابع مالی آیا شاهد پیشرفت بیشتر پروژه ها در این حوزه خواهیم بود یا کماکان رویه قبلی ادامه دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا