اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

وعده دولت در بخش مسکن غیرکارشناسی بود

نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمی توانیم حسن نیت دولت در بخش مسکن را انکار کنیم در عین حال گفت: بر اساس ظرفیتهای موجود، سالیانه امکان احداث ۲۵۰ هزار واحد مسکونی در سال وجود دارد بنایراین اصرار دولت به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، سبب می شود دولت ناگزیر برای اینکه خلف وعده نکند به سمت راه های انحرافی برود که سبب ایجاد مشکلات فرعی می شود.

مصطفی میرسلیم، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: ما نمی توانیم منکر تلاشها و حسن نیت دولت در بخش مسکن باشیم. دولت علاقه مند است سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال بسازد. اما با توجه به مصالح ساختمانی، نیروی انسانی وــ امکان تولید ۲۵۰ هزار واحد مسکونی در سال وجود دارد.بنابراین با توجه به این امر می توان گفت قول دولت در حوزه مسکن، کارشناسانه نبوده است.

وی تاکید کرد: ساخت مسکن باید توسط بخش خصوصی و مردم انجام شود بنابراین ورود دولت به حوزه مسکن باید تابع سیاستهای خاصی باشد.

میرسلیم خاطرنشان ساخت: دولت باید اقدام به ساخت مسکن برای گروه های پایین درآمدی کند، سپس این واحدها را به صورت موقت و در قالب اجاره در اختیار نیازمندان بگذارد و پس از مدتی که این افراد صاحبخانه شدند، این واحدها را در اخنیار دیگر نیازمندان مسکن قرار دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: این واحدها باید از استحکام و ایمنی برخوردار باشند و لازم نیست لوکس ساخته شده باشند. در همه جای دنیا چنین سیاستی مرسوم است و دولتها با این روش از گروه های کم درآمد فاقد مسکن حمایت می کنند.

میرسلیم اذعان داشت: اگر بخواهیم مسایل حوزه مهم کشور را از لحاظ اهمیت تقسیم بندی کنیم، می توان گفت اشتغال مساله مهم کشور است و مساله مسکن بعد از اشتغال قرار می گیرد، چرا که فردی که دارای شغل و درآمد باشد، پس از مدتی می تواند از طریق درآمد خود مسکن مناسب خریداری کند.

وی تاکید کرد: اشتغال مولد از اهمیت بالایی برخوردار است.به عنوان مثال کارخانه ای که بتن تولید می کند در واقع در حال ایجاد اشتغال مولد است. اما اینکه سرمایه های زیادی مثل آهن، آجر، فولاد و… را به بخش مسکن تزریق می کنیم این امر به هیچ وجه به مفهوم این نیست که در جهت اشتغال مولد گام برداشته ایم.

وی گفت: اصرار و پافشاری دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال سبب می شود که دولت برای اینکه زیرقول خود نزند، ناگزیر باشد به سمت راه های انحرافی برود که سبب ایجاد مشکلات فرعی می شود.

میرسلیم همچنین بهره گیری از نیروهای خارجی در بخش مسکن را به ضرر شرایط اشتغالزایی کشور دانست و افزود: این دیدگاه هم نادرست است چرا که بهره گیری از نیروها و مصالح داخلی سبب تقـویت فرصتهای شغلی می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا