مجله خبریراه و شهرسازی

تحویل ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان

آیین افتتاح و بهره‌برداری ۲ هزار و ۹۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تامین ۶ هزار قطعه زمین روستایی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در سنندج برگزار شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این آئین افتتاح، اظهار کرد: در بخش مسکن در کل کشور شاهد نتایج متفاوت و رونق هستیم و استان کردستان نیز به سبب اقلیم و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تأمین زمین بود که طبق گزارش‌ها بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است. تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تأمین زمین نیز در شهرهای مختلف کردستان محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه تأمین زمین‌های روستایی در توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است، گفت: بنیاد مسکن افزون بر گام‌هایی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده، در حوزه تأمین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن تحویل متقاضیان در استان کردستان شد و امیدواریم در سفرهای بعدی این رقم افزایش پیدا کند، اضافه کرد: همچنین تحویل ۶ هزار قطعه زمین در استان کردستان که تعدادی از آن‌ها در مجاورت روستای قار است، اتفاق بسیاری خوشایندی است.

بذرپاش با اشاره به هدف گذاری برای تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری اظهار کرد: این اقدام برای اولین بار در کشور رقم خورده و اتفاق بی‌سابقه‌ای است، ضمن اینکه سال آینده نیز با تحویل ۵۰۰ هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تحویل زمین شهری نیز در سال جاری از ۳۷۰ هزار قطعه عبور کرده و تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه خواهد رسید و به این ترتیب مجموعاً تا سال آینده ۲ میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد. وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیأت دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، گفت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامدهای مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا