مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

تامین اجتماعی با بهانه‌جویی در صدد کاهش تعداد بیمه کارگران ساختمانی است

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی در بهانه جویی برای بیمه کارگران ساختمانی گفت: این سازمان با بهانه جویی در صدد کاهش تعداد بیمه کارگران ساختمانی است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، هادی ساداتی، عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درباره بخشنامه ی جدید سازمان تامین اجتماعی درباره کارگران ساختمانی گفت:بخشنامه ای که اخیراً‌ طبق  بخشنامه ای که سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرده است است، چنانچه استعلام از سایت اسنپ و تاکسیرانی در مورد کارگر مورد نظر مثبت باشد، وی از امکان بهره‌‌‌مندی از بیمه‌‌‌ کارگری محروم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی حقوق بگیر نیستند گفت: اگر کارگر درآمدکافی داشته باشد دیگر به سمت شغل دیگری نمی رود. اینکه کارگر ساختمانی به سمت شغل در اسنپ و تاکسی می رود بیانگر این است که حقوقش کفاف هزینه ها را نمی دهد.

ساداتی با اشاره به اینکه سازمان به دنبال بهانه های مختلف برای کم کردن تعداد کارگران ساختمانی است گتف: در حال حاضر بعد از  گذشت حدود دو سال مجلس با طرح اصلاحیه ماده 5بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند و در نهایت بعد از موافقت شورای نگهبان، رئیس مجلس در 24 بهمن ماه آن را برای اجرا ابلاغ کرد گفت: اکنون این طرح به بهانه اینکه باید آیین نامه آن تهیه شود از سوی تامین اجتماعی اجرا نشده است.

وی بیان کرد: از کل کارگران ساختمانی در کشور، کمتر از 500 هزار نفر بیمه پردازی می‌کنند و بین 600 هزار نفر در نوبت انتظار برای بیمه تامین اجتماعی هستند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بیان کرد: بیمه برخی از کارگران ساختمانی به خاطر خطای انسانی بازرسان تامین اجتماعی در تأییده اشتغال فرد قطع شده است؛ اما زیربار اشتباه خود نمی روندو همچنان بیمه کارگر قطع می باشد.

ساداتی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی ظلم آشکاری را در حق کارگران ساختمانی دارد و از کنار بیمه کارگران ساختمانی آورد زیادی برای سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: حق بیمه‌‌‌ کارگران ساختمانی را نه دولت می‌دهد و نه از بودجه‌‌‌ عمومی پرداخت می‌شود؛ طبق قانون، حق بیمه از سوی کارفرمایان به صورت کلی پرداخت می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی حق ندارد در ازای بهره‌‌‌مندی کارگر از این حق مسلم، برای او شرط و شروط بگذارد. اینکه آیا بخشنامه‌‌‌ای که در مورد منع کارگران ساختمانی از کار در اسنپ و تپسی ابلاغ شده، شروع تازه‌‌‌ای برای صدور این قبیل بخشنامه‌‌‌ها بعد از به نتیجه رسیدن اصلاحیه ماده 5 بیمه کارگران ساختمانی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاش یه نفرپیدامیشدزورش به این سازمان ظالم میرسید،من که سرپل صراط جلوشون رومیگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا