راه و شهرسازیمجله خبری

تلفن‌های اعلامی وزارت راه برای راهنمایی وام اجاره پاسخگو نیست

به گزارش ساختمان آنلاین:   ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن آغاز شده است، اما هنوز متقاضیان زیادی برای ثبت‌نام با مشکلات متعددی مواجه هستند و نیاز به راهنمایی و پاسخگویی متولی دارند تا هم درباره مراحل ثبت‌نام و شرایط و نحوه پذیرش به سوالات آنها پاسخ و توضیح دهد.

در سامانه ثبت‌نام طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی (ثبت نام وام ودیعه مسکن) و در قسمت “تماس با ما” اطلاعیه‌ای با عنوان «متقاضیان محترم طرح تسهیلات کمک ودیعه مسکن و طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌توانند با شماره‌گیری  شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۴- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۲- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳ که بارگذاری شده، می‌توانند در صورت وجود مشکل با این شماره‌ها تماس بگیرند.

افراد زیادی ضمن گلایه از عدم پاسخگویی سامانه وزارت راه و شهرسازی نسبت به ابهامات مربوط به ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، از اینکه تلفن‌های اعلام شده در حالت اشغال دایمی شکایت دارند و می‌گویند: گاهی تا ۴ ساعت به‌صورت ممتد شماره‌گیری می‌کنیم، اما پاسخی وجود ندارد.

نیز امروز دوشنبه در تماس مکرر با این شماره‌ها موفق به دریافت پاسخی نشد.

مستاجرانی که موفق به ثبت‌نام وام ودیعه شدند و اکنون پاسخ «رد تقاضا» را دریافت کردند نسبت به چرایی آن سوال دارند و راهنمایی می‌خواهند؛ عده دیگری از مستاجران نیز نسبت به اینکه آیا مشمول این ثبت‌نام می‌شوند نیز ابهام دارند.

 شرایط کلی ثبت‌نام وام ودیعه در این سامانه عنوان شده است، اما بسیاری از شروط جزیی که مشخص می‌کند کدام طبقه از مستاجران شامل دریافت وام ودیعه می‌شوند، عنوان نشده است و همین محل سوالات زیادی را برای متقاضیان وام ودیعه مسکن به وجود آورده است.

براساس این گزارش پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعطای وام ودیعه با افزایش مبلغ آن، در نشست روز سوم خرداد امسال در شورای پول و اعتبار بررسی و اعلام شد که سقف وام ودیعه مسکن تهرانی‌ها ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ساله به تصویب رسیده است.

همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی لینک ثبت‌نام متقاضیان در سامانه جامع مسکن حمایتی به آدرس https://saman.mrud.ir را فعال کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا