مجلس و ارگان هامجله خبری

طرح جهش تولید مسکن خلق پول نمی‌کند

 به گزارش ساختمان آنلاین: سید البرز حسینی با بیان اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد از قیمت مسکن معطوف به زمین می شود، گفت: ما در جریان طرح جهش تولید مسکن در مجلس پیگیر این هستیم تا زمین هایی که در حبس دولت و نهادهای دولتی و حرائم شهرها وجود دارند در اختیار مردم قرار بگیرند و در قالب طرح جهش تولید مسکن به بهره برداری برسند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: برخی زمین های دولتی مستعد ساخت هستند لذا ما وقتی مشکل زمین را حل کرده و در ادامه مشکلات معطوف به منابع مالی را حل کنیم جهش تولید مسکن محقق خواهد شد؛ با این حال طرح جهش تولید مسکن هم به دنبال برطرف کردن موارد بر شمرده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس ۲۸ الی ۳۰ جلسه تخصصی برای تدوین طرح جهش تولید مسکن را پشت سر گذاشته است و همه ارکان این حوزه پای کار این طرح آمده اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت : کمیسیون قریب به سه ماه است که بر روی طرح جهش تولید مسکن فعالیت کرده است، با این حال طرح مجدداً پیرو تصمیم مجلس به کمیسیون بازگشت و مجددا این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت لذا پیرو تمامی جلسات و مباحث صورت گرفته اثبات شد که این طرح نه خلق پول جدید خواهد کرد و نه پایه پولی را افزایش می دهد.

وی تأکید کرد: بحث دیگر در این بخش به مبحث مصالح ساختمانی باز می گردد لذا ما در دو نهاده مصالح ساختمانی، مازاد تولید داریم؛ در حال ما ۸۰ میلیون تن سیمان تولید می کنیم که ۵۸ میلیون تن آن را مصرف می کنیم و در بخش فولاد هم باید گفت ما ۲۷ میلیون تن تولید داریم ولی ۱۷ میلیون تن به مصرف می رسانیم لذا صحبت این است که وزارت صمت باید پای کار ساخت مسکن در کشور بیاید و با یک قیمت تعادلی این دو نهاد را در اختیار ساخت و ساز مسکن در کشور قرار دهد تا ما بتوانیم برای اقشار آسیب پذیر مسکن تولید کنیم.

حسینی اظهارداشت: ما در این طرح برای ۵۰۰ هزار واحد مسکن، منابع نیاز داریم که منابع آن می تواند از اقساط مسکن اولی ها، مسکن مهر و ارقام بودجه ای که دولت مد نظر قرار می دهد تأمین شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا