مجله خبریراه و شهرسازی

پیشرفت ۷۰ درصدی ۳ هزار و ۵۰۰ واحدِ نهضت ملی مسکن استان تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سه‌هزار و ۵۰۰ واحد در نهضت ملی مسکن استان تهران دارای پیشرفت بالای ۷۰ درصد است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «حسین جنتی» درباره وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران افزود: تاکنون سه‌هزار و ۵۰۰ واحد در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد همراه شده اند که ۲ هزار واحد آنها در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه یک میلیون نفر متقاضی از استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، ادامه‌داد: از این تعداد، ۱۶۰ هزار نفر واجد چهار شرط قانونی بودند و تایید نهایی شدند.

جنتی اظهار داشت: همچنین زمین مورد نیاز برای ۱۲۰ هزار نفر تامین شده و عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به تامین اراضی در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گفت: در مجموع ۲ هزار هکتار زمین در استان تهران شناسایی شده است و در مراحل مختلف تایید قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: بیشترین اراضی تامین شده در استان تهران با استفاده از روش الحاق به محدوده شهرها بوده و در حال توافق با بخش خصوصی برای تامین ۲۵۰ هکتار زمین هستیم.

جنتی تاکید کرد: برای استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی در طرح نهضت ملی مسکن به میزان ۴۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا