مجله خبریراه و شهرسازی

شرکت ۴۸۷ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی در خوزستان

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در خوزستان در رشته طراحی معماری با حضور ۴۸۷ نفر داوطلب خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، پیمان رحمتی درباره برگزاری آزمون نظام مهندسی در استان اظهار کرد: این آزمون در محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز و نیز آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اهواز برگزار شد.

رحمتی عنوان کرد: این آزمون برای داوطلبین اخذ صلاحیت طراحی رشته مهندسی معماری بود که ۵۹ درصد داوطلبین را خانم‌ها و ۴۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی افزود: در بهمن ماه نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr. ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: آزمون ورود به حرفه مهندسی توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها هر ساله در چهار نوبت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این آزمون به صورت ترسیمی بوده و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان به صورت منظم و در شرایط مطلوبی برگزار شد.

رحمتی بیان کرد: مطابق با مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفا مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار در ارائه خدمات مهندسی مورد تایید هستند و همچنین رشته معماری جزو رشته‌های هفتگانه اصلی مهندسی ساختمان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا