راه و شهرسازیمجله خبری

۶۳ هکتار زمین در رامیان برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد

به گزارش ساختمان آنلاین: یدالله رجبلو روز سه‌شنبه  افزود: اراضی واگذاری در محدوده مناطق روستایی و شهری حوزه استحفاظی شهرستان رامیان است و بنیاد مسکن فرآیند قانونی تغییرکاربری و الحاق آن به بافت روستا یا شهر را انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: در نشست مشترکی که دیروز دوشنبه ۲۹ فروردین بین روسای منابع طبیعی و بنیاد مسکن ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر برگزار شد، آمادگی منابع طبیعی ۲ شهرستان برای در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد.

رجبلو از آغاز طرح عضوگیری از علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی در قالب طرح “همیاران طبیعت” خبر داد و یادآور شد: این طرح به‌منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه این منابع خدادادی و در راستای راهبردهای اعلامی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی رامیان ادامه داد: در طرح همیاران طبیعت، علاقمندان از اقشار و گروه‌های مختلف از جمله “دوستداران طبیعت، اعضای شوراها و دهیاران روستاها، بسیجیان، کارکنان ادارات و نهادها، دانش آموزان و دانشجویان” می‌توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی یا از طریق سامانه الکترونیکی به نشانی www.hamyartabiat.ri ثبت نام کنند.

وی گفت: ثبت نام کنندگان برحسب نوع علاقمندی در قالب تشکل همیار طبیعت و در سه گروه محافظ، مروج و دانش آموزی تقسیم بندی و برای آنها کارت شناسایی صادر می‌شود.

رجبلو بابیان اینکه تاکنون ۵۰۰ نفر برای عضویت در تشکل همیار طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان ثبت نام کردند، افزود: حفاظت و صیانت از منابع ملی و طبیعی یک وظیفه همگانی است و بدون مشارکت مردم ماموران منابع طبیعی به تنهایی قادر به حفاظت از این عرصه‌ها نیستند.

شهرستان ۸۶ هزار نفری رامیان با ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۲ هزار هکتار مرتع در شرق استان گلستان قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا