بورس و بازارمجله خبری

به ازای هر 250 نفر یک مشاور املاک!

به گزارش ساختمان آنلاین:  اسفندیار تاجمیری با اشاره به افزایش روز افزون مشاوران املاک در شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۸۰۰ واحد صنفی مشاور املاک در شاهین شهر وجود دارد.

وی افزود: چنانچه جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شاهین شهر را به ۸۰۰ واحد صنفی مشاور املاک تقسیم بندی کنیم به ازای هر ۲۵۰ نفر یک واحد صنفی از این رسته در شاهین شهر وجود دارد.

فرماندار شاهین شهر با بیان اینکه بر اساس اعلام بخش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان، چندین تقاضای جدید نیز برای دریافت پروانه کسب در سامانه مربوطه به ثبت رسیده که در حال بررسی و صدور مجوز است، اضافه کرد: این میزان صدور پروانه برای مشاوران املاک این شهرستان قابل انتقاد است و مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نقد ما به مرجع صادرکننده این است که بازار شاهین‌شهر دیگر کشش این تعداد مشاور املاک را ندارد و بیشتر شدن این واحدها علاوه بر اینکه نظارت بر آن‌ها را دشوار می‌کند زمینه بروز سوداگری و رفتارهای غیرمنطقی و غیرتخصصی را افزایش نیز می‌دهد.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت زمین در شاهین شهر

تاجمیری با اشاره به افزایش نزدیک ۵۰ درصدی قیمت زمین و مسکن در نیمه نخست امسال، تصریح کرد: این در حالی است که تعداد معاملات انجام‌شده در بنگاه‌های معاملاتی در مقایسه با سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته و موارد متعددی وجود دارد که از ابتدای سال تاکنون در برخی بنگاه‌های معاملاتی حتی یک معامله هم انجام‌نشده که نشانه رکود حاکم بر بازار زمین و مسکن است.

وی با بیان اینکه تعدد مشاوران املاک در شاهین‌شهر بیش از حد استاندارد است و همین موضوع بر نوسانات قیمت زمین و مسکن تأثیرات بسیاری داشته است، گفت: از متصدیان مربوطه در سطح کلان به‌خصوص دولت‌مردان و نمایندگان مردم در مجلس تقاضا داریم که پای‌کار بیایند و در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم شهرستان شاهین‌شهری که دیگر از لحاظ تعدد مشاورین املاک به نقطه اشباع رسیده است را کنترل و آسیب‌های بعدی آن‌که به نفع مردم نیست پیشگیری کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا