اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

منابع صندوق ملی مسکن تنها جوابگوی هزینه‌های زیرساختی پروژه‌هاست

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  با بیان اینکه صندوق ملی مسکن که روز گذشته در شورای نگهبان به تصویب رسید یکی از مهم ترین ابزارهای تامین مالی دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است گفت: راه اندازی این صندوق همزمان با قانون جهش تولید مسکن در مجلس به تصویب رسید و در حال حاضر نداشتن مشکل شرعی در این شورا بررسی شد.

او با بیان اینکه طبق قانون برای سال جاری باید این صندوق ۳۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی داشته باشد گفت: نقدینگی این صندوق از طریق مالیات بر ارزش افزوده، فروش زمین های دولتی و املاک و برگشت اعتبارات تسهیلات مسکن مهر تامین می شود که باید منتظر ماند و دید دولت این هزینه ها را چگونه تامین می کند چراکه این ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای امسال بوده و هرسال میزان نقدینگی این صندوق افزایش می یابد.

دبیر انجمن انبوه سازان تاکید کرد: منابع مالی این صندوق می تواند جوابگوی تامین خدمات زیربنایی و روبنایی باشد که هرساله تصویب می شود و باید منتظر ماند و دید این هزینه ها به چه شکلی تامین خواهد شد.

او تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در حال حاضر هزینه های تمام شده بسیاری از پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است و همین خود زمینه ساز ایجاد مشکلات بسیاری برای سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن می شود. بنابراین باید برنامه ریزی جدی تر برای روند افزایش سرعت اجرای پروژه ها و کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن انجام شود.

پیش از این هم بسیاری از سازندگان و انبوه سازان مسکن اعلام کرده بودند که به دلیل به صرفه نبودن پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین عدم استقبال دولت از ظرفیت بخش خصوصی، انگیزه ای برای ورود به این پروژه ها را ندارند و این خود به گفته بسیاری از کارشناسان زمینه ساز کند تر شدن سرعت ساخت پروژه ها خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا