اخبار ساختمان آنلایندیدگاهصنایع ساختمانیمجله خبری

اجرای مقررات ملی ساختمان در گرو تعامل نظام مهندسی و شهرداری است

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جلسات متعددی درباره بحث سازه های ناپایدار و ناایمن در وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور برای پایش ساختمانهای ناایمن باید پای کار باشند.

مهدی جمالی نژاد ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: اخیرا در وزارت کشور جلسات متعددی با محوریت بحث سازه های ناپایدار و ناایمن برگزار شده است. در این جلسه به شهرداران و کسانی که به هر نحوی متولی ساخت و ساز در کشور هستند، تاکید کردیم که مسایل مرتبط با ایمنی ساختمانها که در قانون نظام مهندسی بر اجرای آنها تاکید شده است، حتما باید رعایت شود تا دیگر شاهد تکرار حوادث تلخی نظیر متروپل،کلینیک سینا، ساختمان پلاسکو و… نباشیم.

وی افزود: شهرداری و سازمان نظام مهندسی به منظور رعایت مقررات ملی ساختمان و ساخت واحدهای مسکونی ایمن و با کیفیت، باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

معاون وزیر کشور بروز حوادث مذکور را قصه پر از غصه برای جامعه مهندسی دانست و اذعان داشت: در همین حال وقوع حوادثی مثل متروپل، باعث رنجش مردم و تحمیل آسیبهای زیادی به اعتماد عمومی مردم می شود چر اکه شهروندان را از نسبت به ایمنی ساخت وسازها نگران می کند.

جمالی نژاد ضمنا تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها حتما پای کار باشند و به عنوان یکی از بازوان اجرایی پایش ایمنی ساختمانها نقش آفرین باشند و کمک کنند تا دیگر شاهد بروز حوادث تلخی نظیر متروپل نباشیم.

گفتنی است مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور به کمپین نه به تکرار مترول پل که از سوی رسانه ساختمان آنلاین، راه اندازی شده است، پیوسته است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا