اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لایحه مدیریت بازار مسکن در مجلس در حال بررسی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای بهبود و تقویت بازار مسکن لایحه ای را تنظیم کرده ایم که امروز با توجه به دو فوریت بودن آن بررسی می شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه لایحه مدیریت بازار مسکن و اجاره در کمیسیون عمران در حال بررسی است روز یکشنبه جلسه ای برای بررسی این لایحه برگزار شد و امروز هم با توجه به دو فوریتی بودن این لایحه بررسی نهایی خواهد شد گفت: این لایحه در حوزه بازار اجاره و مسکن چند مورد را در برمی‌گیرد به طوری که در این طرح تمامی قراردادهای خرید وفروش و اجاره در سامانه هایی نظیر املاک و اسکان باید ثبت شود و برای افرادی که قرارداد های خود را ثبت کنند مشوق هایی از جمله تخفیف در پرداخت مالیات و یا کاهش در بهره تسهیلات در نظر گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند از جمله مالک و بنگاه مشاوران املاک جرائم و مالیات در نظر گرفته خواهد شد.

او همچنین از راه اندازی پیش بینی سکوی اطلاعات خبر داده و گفت: تمامی امور متقاضیان و تمامی احراز هویت ملک و بررسی اسناد و مدارک در این سند انجام می شود و تمامی اطلاعات در رابطه با پرداخت اجاره بها و و نحوه انعقاد قرارداد ها هم در این سکو ثبت خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: در این طرح جدید نرخ های حق مشاوران املاک در قراردادهای اجاره و خرید وفروش جدا شده و مکانیزم های جدیدی در این خصوص تعریف شده که از تعارض های منافع در این بخش جلوگیری خواهد شد.
شاکری بیان کرد: با اجرای این طرح شاهد بهبود و تقویت بازار مسکن و به ویژه بازار اجاره خواهیم بود که این اقدامات زمینه ساز رونق در بازار مسکن خواهد‌شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا