بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای ساخت مسکن در سوریه

به گزارش ساختمان آنلاین: بازسازی مناطق جنگ‌زده کشور سوریه فرصتی برای مهندسان و فعالان صنعت ساختمان در ایران فراهم آورده است. از سال ۱۳۹۷ رایزنی‌هایی برای استفاده از این ظرفیت بین انبوه‌سازان ایرانی و دولت سوریه آغاز شد که به دلایلی همچون مشکلات انتقال پول ناشی از تحریم‌های ظالمانه، امکان اجرای آن به شکل گسترده فراهم نشد.

گفته می‌شود بخش خصوصی در ایران ظرفیت احداث دست کم ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور سوریه را دارد و با توجه به تمایل مقامات سوری برای همکاری با شرکت‌های ایرانی، فعالان صنعت ساختمان ایران در بین کشورهای منطقه بی‌رقیب هستند. هرچند از عربستان و قطر به عنوان رقبای ایران در این عرصه یاد می‌شود.

بودجه بازسازی سوریه را دولت ایران تامین نمی‌کند

اوایل آذر سال ۱۳۹۸ سند اجرایی همکاری بین ایران و سوریه در زمینه ساخت و ساز به امضا رسید. یکی از شائبه‌هایی که بعضا  مطرح می‌شد این بود که ایران با سرمایه دولتی قصد ساخت و ساز در سوریه را دارد. همان زمان معاون سابق مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته بود: دولت ایران هیچ نقشی برای سرمایه‌گذاری، تخصیص اعتبار یا امکانات به کشور سوریه ندارد و این فقط تفاهم برای حضور بخش خصوصی در کشور سوریه است و هیچ اجباری نیز وجود ندارد.

در همین راستا امروز وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست مشترک با هیات قزاقستانی اعلام کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در کشور سوریه برای احداث واحدهای مسکونی همکاری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی با تاکید بر اینکه ساخت نهضت ملی مسکن در اولویت دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: در نشست با مسئولان ارشد سوریه، ایران اعلام آمادگی کرد که شرکت‌های خصوصی ایران مایل به همکاری در ساخت مسکن در آن کشور هستند.

رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی کشورمان پنجشبنه ۱۴ مهرماه در دیدار با رییس جمهور سوریه بر ضرورت ترغیب سرمایه‌گذاران کشورمان برای شرکت در برنامه سازندگی سوریه تاکید کردند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا