مجلس و ارگان هامجله خبری

افتتاح 1000 واحد مسکن مهر تا شهریورماه

به گزارش ساختمان آنلاین:   فریدون همتی شب گذشته در نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان گفت: از مجموع ۳۷ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن مهر ، ۳۳ هزار و ۶۴۳ واحد تا کنون افتتاح شده که از این تعداد، یک هزار و ۱۱۳ واحد در سال ۹۹ افتتاح شده است.

وی افزود: از مجموع سه هزار و ۸۳۳ واحد باقی مانده، سه هزار و ۳۳۰ واحد در قالب تعاونی مسکن و ۵۰۳ واحد نیز خود مالک هستند.

همتی اضافه کرد: از این تعداد، ۶۰۲ واحد مربوط به تعاونی های مسکن بدون مشکل و ۲ هزار و ۷۲۸ واحد دارای مشکلات حقوقی، اختلاف بین تعاونی ها و پیمانکاران، عدم تأمین سهم آورده و یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد هستند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بر اساس تصمیم اعضای شورای مسکن استان مقرر شد، سهم آورده از سوی اعضاء در بیش از ۶۰۰ واحد بدون مشکل مسکن مهر، توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و تأمین انشعاب آب و برق آن ها نیز از طریق دستگاه های خدمات رسان پیگیری و تا هفته دولت یا شهریورماه، نزدیک به یک هزار واحد مسکونی به بهره برداری برسد.

همتی بیان کرد: به منظور رفع موانع مربوط به تعاونی های مشکل دار، مقرر شد از طریق جلسه مشترک با دستگاه قضایی و طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال، مشکلات این تعاونی ها تعیین تکلیف شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از طریق تبدیل تعاونی های مسکن مهر به طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل پروژه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این نشست مشکلات مربوط به چند تعاونی مسکن از جمله تعاونی معزآباد رودان، جهاد کشاورزی رودان، گلشهر جنوبی، نایبند شمالی، فاطمیه، برق منطقه ای، شهرداری بندرعباس و … مورد بررسی قرار گرفت و برای هر یک از تعاونی ها، دستورات مقتضی از سوی استاندار هرمزگان صادر شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا