اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات مسکن همچنان کوتاهی می‌کنند

به گزارش خبرنگار  ساختمان آنلاین در حال حاضر یکی از مهم ترین موانع در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات است که این روزها بسیاری از بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را ندارند. پیش از این هم سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه طبق قانون باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند اما در حال حاضر تنها یک بانک به عنوان بانک اختصاصی در حوزه مسکن این تسهیلات را پرداخت می کند افزود: بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص داده است و سایر بانک ها تنها یک تا دو درصد به حوزه مسکن اختصاص داده اند.
در همین رابطه هم رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم اعلام کرد از ۲۰ درصد سهمیه بانک ها تنها ۲ درصد به این بخش اختصاص داده شده است و امیدوار هستیم همکاری بانک ها در این بخش افزایش یابد.
براساس این گزارش با توجه به آنکه طبق دستور رئیس جمهور باید روند سرعت ساخت واحدهای نهضت ملی افزایش یابد و از سوی دیگر بانک ها هم در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را انجام دهند بنابراین در این بخش باید همکاری تمامی دستگاه ها به بهترین شیوه ممکن ادامه یابد‌‌.

3.8/5 - (6 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا