مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

امکان ویلایی‌سازی در طرح مسکن ملی استان سمنان فراهم است

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه استانداری مخالف ویلاسازی واحدهای طرح جهش ملی مسکن نیست، گفت: امکان تحقق این امر در واحدهای مسکونی دامغان نیز فراهم است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، محمد حمیدی ضمن بیان اینکه استانداری سمنان با ویلایی‌سازی واحدهای طرح جهش ملی مسکن مخالف نیست، ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهر سازی کشور، حداقل تراکم متوسط برای شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در استان سمنان سه تا چهار طبقه تعیین شده است.

وی ضمن بیان اینکه طبق طرح زمین ۴۸ هکتاری در شهرستان دامغان تیر ماه ۱۴۰۱ با هدف ساخت بلوک‌های مسکونی سه و چهار طبقه تعیین و برای کسب مجوزهای مربوطه به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور معرفی شد، افزود: با عنایت به دستور رئیس جمهور مبنی بر ویلایی‌سازی واحدهای مسکونی در شهرهای دارای امکانات و زمین مناسب و بنا بر نظر استاندار سمنان دی ماه ۱۴۰۱ پیشنهاد ویلایی‌سازی در سایت ۴۸ هکتاری شهرستان دامغان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه این پیشنهاد با عدم پذیرش این شورا و تاکید بر ضرورت ساخت واحدهای آپارتمانی بر اساس مصوبه پیشین در اسفندماه ۱۴۰۱ به استان ارسال شد، ابراز داشت: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ طی مکاتبه‌ای از سوی استاندار سمنان خطاب به وزیر راه و شهرسازی، مجدداً بر ضرورت ویلایی‌سازی واحدهای مسکونی دامغان تاکید شده است.

حمیدی ضمن ابراز امیدواری پذیرش درخواست استان توسط شورای عالی معماری و شهرسازی کشور برای تحقق امکان ساخت این مجموعه در شهرستان دامغان تصریح کرد: به این ترتیب هر گونه ادعا در خصوص مخالفت استانداری سمنان با طرح ویلایی‌سازی در استان رد می‌شود.

وی از شهروندان دامغانی و عموم مردم استان سمنان خواست تا اخبار مرتبط با این طرح را صرفاً از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند و افزود: مردم اطمینان داشته باشند که به محض پذیرش درخواست استان توسط وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی پروژه طرح ملی جهش مسکن در قالب ساخت واحدهای ویلایی در شهرستان دامغان و سایر شهرستان‌های دارای این امکان، آغاز خواهد شد.‌

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا