مجلس و ارگان هامجله خبری

تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمود محمود زاده درباره تمدید قرارداد اجاره مسکن در سال جاری گفت: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد تا قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی به صورت خودکار تمدید شود.

وی افزود: در این مصوبه آمده بود تا ۳ ماه پس پس از اتمام کرونا، این مصوبه پابرجا است اما در مصوبه الحاقیه بعدی این تصمیم به یک سال (اتمام ۹۹) کاهش یافت.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: قرار است مصوبه نهایی درباره تمدید یا عدم تمدید اجاره نامه‌ها، در ستاد ملی کرونا تا پایان فروردین امسال تصمیم گیری و اعلام شود.

محمودزاده درباره سقف افزایش اجاره بها در صورت تصویب گفت: در مصوبه سال گذشته ستاد کرونا برای تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد سقف افزایش اجاره بها تعیین شده بود اما اعمال این تصمیم در سال جاری منوط به تصویب نهایی آن در ستاد ملی مقابله با کرونا است که تا پایان فروردین امسال مصوبه جدید دریافت می‌شود.

وی گفت: طبق مصوبه موجود، قراردادهای اجاره مسکن، به طور خودکار تمدید شده تلقی می‌شوند و نیازی به ظَهرنویسی نیست.

وی درباره استثنائات این مصوبه نیز افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طبق شرایط زیر موجر از تمدید اجاره بها مستثنا است؛

۱. در صورتی که موجر ملک خود را به فروش رسانده باشد

۲. برای یکی از بستگان درجه یک در نظر گرفته باشد

۳. مستأجر با عدم پرداخت به موقعِ اجاره بها به موجر ضرر و زیان وارد کرده باشد

محمودزاده تاکید کرد: برای وام ودیعه مسکن نیز پیشنهادهایی داریم و این پیشنهاد همراه با تمدید قرارداد اجاره مسکن، به صورت یک جا در ستاد ملی کرونا بررسی و تصویب خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا