بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

جانمایی اراضی طرح جهش تولید مسکن ،منطبق با وعده‌های اولیه نیست

به گزارش خبرنگارما فرهاد بیضایی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با ساختمان آنلاین اظهارکرد: بر خلاف حواشی که درباره ساخت و ساز طرح جهش مسکن توسط چینی ها ایجاد شده است،این مساله کاملا فرعی و حاشیه ای است چرا که مساله اصلی تامین زمین ومکان یابی درست است.

وی افزود:این در حالی است که همزمان با بازشدن سامانه ثبت نام متقاضیان برای ساکنان تهران،مشخص شد که کماکان به روال سابق، این طرح در شهرهای اطراف تهران اجرایی خواهد شد و این امر بیانگرآن است که دولت در اجرای این طرح از همان قدم اول به وعده هایش عمل نکرده است.

مدیرسابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت همچنین درباره ورود تکنولوژی از کشور چین برای سرعت بخشی به اجرای طرح جهش تولید مسکن نیز گفت:اساسا تکنولوژی صنعت ساختمان تکنولوژی خاصی نیست که در انحصار کشور خاصی باشد.

وی تاکید کرد: در کشور ما هم امکان تولید تکنولوژی های مدرن ساختمانی وجود دارد ،بنابراین اگر قرار باشد بکارگیری تکنولوژی های ساختمان برای تسریع در ساخت و سازها اتفاق بیفتد،بهترین کاراین است که حداقل از تولید کننده های داخلی استفاده شود و ورود تکنولوژی از طریق آنها اتفاق بیفتد.

این کارشناس مسکن اظهار داشت: در گذشته هم این اتفاق افتاده است و تکنولوژی های خاص در پروژه های انبوه از سوی دولت حمایت شده است و تولید کننده های داخلی با وارد کردن جدیدترین تکنولوژی ها، خط تولید آن را راه اندازی کرده اند و این امر به هیچ وجه موضوع پیچیده ای نیست.

بیضایی اظهار داشت: بسیاری به اشتباه تصور می کنند که سرعت بخشی به ساخت و سازها در گرو استفاده از تکنولوژی خاصی است و با این پیش فرض تصور می شود که اگر از تکنولوژی خاصی استفاده شود امکان تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال فراهم خواهد شد این در حالی است که این تصور کاملا اشتباه است.

مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه تامین مالی کلید سرعت بخشی به پروژه های ساختمانی است تصریح کرد:به عنوان مثال برای تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال ممکن است به رقمی بالغ بر هشتصد هزارمیلیارد تومان نیاز داشته باشیم در این صورت این رقم باید به سرعت تهیه شود تا امکان تسریع در ساخت و سازها فراهم شود.

وی یادآور شد:به خاطرهمین تسریع در سرعت اجرای پروژه های ساختمانی بیش از آنکه وابسته به تکنولوژی باشد،وابسته به حوزه تامین مالی است به طوری که هم  افراد و خانواده ها باید بتوانند به موقع سهم آورده خود در پروژه را تامین کنند و هم نظام بانکی نیز باید بتواند تزریق به موقع منابع را داشته باشد.

بیضایی اظهار داشت:در حال حاضر سرعت ساخت و ساز در کشورما با حوزه تامین مالی خود را تطبیق داده است و در یک کلام هر چقدر نقدینگی بخش مسکن به سرعت تهیه شود به همان میزان سرعت تولید مسکن نیزافزایش پیدا می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا