مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

اعتبارزدایی از معاملات غیررسمی، اصلی‌ترین ابزار کنترل بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در معاملات چنانچه اسناد رسمی وجود نداشته باشند، رصد کردن املاک و مراحل خرید و فروش آن شفاف نیست.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» با بیان اینکه اسناد رسمی در معاملات اموال غیرمنقول رسمیت پیدا می‌کند و معتبر خواهند شد، اظهار داشت: اسناد غیررسمی باید از مدار خارج شود.

وی خارج کردن اسناد غیررسمی را از مدار معاملات مسکن اصلی‌ترین ابزار کنترل بازار مسکن و اجاره عنوان و تصریح کرد: در معاملات چنانچه اسناد رسمی وجود نداشته باشند، رصد کردن املاک و مراحل خرید و فروش آن شفاف نیست. در این راستا نمی‌توان به این موضوع دسترسی داشت که املاک به چه فردی با چه قیمتی فروخته یا اجاره داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمانی که اسناد رسمی ملاک عمل قرار بگیرد، همه نهادهای نظارتی و تعزیراتی با اسناد رسمی نظارت و پایش را انجام می‌دهند و این اسناد، کنترل را برای مدیران اجرایی سهل می‌کند.

بذرپاش همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نظر حکیمانه رهبر انقلاب درباره اعتبار اسناد رسمی در مقابل فسادزا بودن اسناد عادی یک گره گشایی تاریخی در ساماندهی بازار مسکن است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا