اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

چراغ سبز نیروهای مسلح به واگذاری اراضی جهت اجرای مسکن ملی

ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه اطلاعات موجود در بانک زمین سازمان ملی زمین و مسکن مربوط به اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است گفت: اراضی سایر دستگاه‌های دولتی در سامانه سادای وزارت اقتصاد و دارایی ثبت می‌شود و ما تاکنون نتوانسته‌ایم به اطلاعات این سامانه دسترسی پیدا کنیم.

او ادامه داد: شناسایی ما از اراضی دستگاه‌های دولتی بر مبنای همکاری با سازمان ثبت و همچنین بررسی‌های میدانی بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه همکاری سازمان ملی زمین و مسکن با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مناسب است گفت: ما درخواست داده ایم که اخذ سند زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی به ادارات ثبت، براساس پلاک ثبتی آنها باشد و اگر زمینی پلاک ثبتی نداشته باشد، اطلاعات زمین‌ را براساس کروکی به سازمان ثبت اعلام می‌کنیم.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین درباره مراحل لازم برای الحاق زمین‌های داخل حریم شهرها به محدوده بیان کرد: براساس قانون برای الحاق زمین‌های داخل حریم شهرها به محدوده شهر باید مراحلی در استان طی شود و مراحلی هم در سطح ملی وجود دارد.

او تاکید کرد: در سطح استان، زمین باید به کارگروه امور زیربنایی استان برود و در مرحله بعد در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود و پس از آن به شورای عالی شهرسازی و معماری فرستاده می‌شود و این شورا برای الحاق زمین به محدوده شهر نظر می‌دهد.

مالکی تاکید کرد: اراضی خوبی در اختیار نیروهای مسلح است که تمایل دارند هم در راستای مولد سازی و هم در راستای تامین مسکن به‌کارگیرند و تعامل خوبی هم بین ما و نیروهای مسلح وجود دارد و در این خصوص توافقات خوبی هم انجام داده ایم که امیدواریم در کارگروه‌های استانی تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا