اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مشاوران املاک غیرمجاز بدون پرداخت مالیات در پلتفرم‌های مختلف فعالیت می‌کنند

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه باید بساط مشاوران املاک فاقد تخصص حرفه ای از بازار معاملات ملک برچیده شود در عین حال نسبت به فعالیت مشاوران املاک فاقد جواز کسب در فضای مجازی هشدار داد.

داوود بیگی نژاد ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: با توجه به اینکه مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی صنعت ساختمان هستند هر تغیبری در بازار مسکن، باعث می شود که مشاوران املاک هم مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی بنگاه داران در بازار مسکن، ایجاد محرک و ارتباط بین متعاملین بازار مسکن است تاکید کرد: اگر چه مشاوران املاک در بخش تولید مسکن سهمی ندارند، اما عملکرد مطلوب این صنف سبب رونق معاملات مسکن و زمینه ساز جذب سرمایه ها به این بازار خواهد شد.

وی در واکنش به برخی از گمانه زنی ها، مبنی بر نقش مشاوران املاک در گرانی قیمت ملک تاکید کرد: با توجه به اینکه ثبات قیمتها و همچنین روند کاهشی قیمتها نقش بسزایی در رونق معاملات مسکن دارد، بنابرابن هرچه ثبات قیمتی بر رفتار معاملات مسکن حاکم باشد، قطعا به نفع مشاوران املاک خواهد بود و از این رو، پیش فرض نقش مشاوران املاک در گرانی مسکن از اساس نادرست است چرا که گرانی مسکن و رکود معاملات ملک با ذات شغل مشاوران املاک در تضاد است.

وی تاکید کرد: اینکه عده ای انگشت گرانی مسکن را به سمت مشاوران املاک نشانه می گیرند، نباید از این نکته غافل شوند که در سطح بازار همه مشاوران املاک فعال،دارای پروانه کسب نیستند، در حال حاضر مشاوران املاک زیادی وجود دارد که در فضای مجازی و در پلتفرمهای مختلفی بدون پروانه کسب و تخصص و بدون اینکه مالیاتی پرداخت کنند در حال فعالیت هستند و هیچ ردی هم از خود به جای نمی گذارند.

وی اذعان داشت: ابن در حالی است که ما می بایست حساب مشاوران املاک متخصص و دارای صلاحیت حرفه ای را از بقیه جدا کنیم و مسیری را فراهم کنیم که دیگر افراد فاقد صلاحیت و غیر مجاز امکان فعالیت در سطح بازار معاملات ملک را نداشته باشند.

بیگی نژاد تاکید کرد: وقتی بساط مشاوران املاک غیر متخصص و غیر مجاز از بازار معاملات ملک برچیده شود، چنانچه تغییر مشهودی از نقش آفرینی مشاوران املاک در التهاب ملک دیده شود، در این صورت نقد وارد شده در این زمینه قابل پذیرش است و می توانیم مستقیم مشاوران املاک را مخاطب قرار دهیم.

وی تاکید کرد: امروز هر فرد فاقد تخصص و فاقد جواز کسب، کافی است تا اراده کند و در بازار معاملات ملک اقدام به فعالیت کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بعداز اردیبهشت ماه سال جاری بازارهای مختلف دچار یک ثبات نسبی شدند، قیمتها در بازار مسکن نیز به تبع سایر بازارها دچار یک ثبات نسبی شدند.

وی افزود: در بازار مسکن خوشبختانه بحث برخورد با مشاوران املاک غیر متخصص و فاقد جواز کسب پیش آمد و خوشبختانه این رویه کماکان ادامه دارد. تمامی این عوامل دست به دست هم داد تا ما شاهد یک آرامش نسبی در بازار مسکن باشیم. اما ما باید بدانیم در همین بازار آرام، تقاضای مصرفی در بازار مسکن در حال افزایش است و تقاضا کاهش پیدا نکرده است.

وی افزود: با توجه به این امر، برای کنترل بازار مسکن لازم است که حتما برنامه ریزی های لازم برای افزایش تولید مسکن داشته باشیم چرا که تولید مسکن یک شبه و از طریق واردات صورت نمی گیرد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که زمینه جذب سرمایه گذاری به بازار مسکن فراهم شود، با توجه به اینکه صنعت ساختمان جز صنایع پیشران کشور است، رونق در این بازار هم سبب ایجاد فرصتهای اشتغالزایی و هم سبب افزایش عرضه مسکن و خانه دار شدن افراد فاقد مسکن می شود.

3/5 - (2 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا