راه و شهرسازیمجله خبری

ساختمان‌هایی که روی گسل واقع شده اند

به گزارش ساختمان آنلاین :ابوالقاسم سلطانی امروز در نشست خبری اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک امر بسیار مهمی است به طوریکه هر گونه اقدامات و خدمات باید با خمیر مایه پدافند غیرعامل باشد که در حیطه فعالیتی ما نیز مصادق زیادی دارد.

وی افزود: به عقیده بنده باید در زندگی شخصی نیز تهدیدات را به حداقل رساند و همه این آفندها را مد نظر قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره بر اینکه هر اندازه در حوزه پدافند غیرعامل خوب عمل کنیم و فرهنگ‌سازی داشته باشیم، قطعا نتایج بهینه نیز کسب خواهیم کرد، افزود: تمام اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت بحران جایگاه دارد به طوریکه زمانی یک لاین در جاده‌ها داشتیم و الان به چهار لاین رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حتما در کنار پل و جاده اصلی حتما یک کنارگذر داریم.

سلطانی بیان کرد: ۴۷۰ کیلومتر آزاد راه در حال ساخت است که در مدیریت بحران، تخلیه شهر، توزیع ترافیک نقش اساسی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه قبلا تمام گسل‌ها در نقشه یک ۲۵ هزارم بود که دقت را پایین می‌آورد، گفت: از یکسال پیش تمام گسل‌ها با پایه جی آی اس تفکیک شد و الان دقیقا نقطه را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه شش حریم در استان وجود دارد، ابراز کرد: شش حریم اصلی وجود دارد به طوریکه در شهر تبریز ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان داخل حریم کار شده است که برخی ساختمان‌های جدید الاحداث وجود دارد و ۱۱۵ ساختمان مهم نیز در حریم هستند.

وی ادامه داد: ۱۴ اداره دولتی، ۴۳ بازار سنتی، یک واحد بهداشتی، ۲۱ مراکز درمانی، ۲۳ پمپ بنزین، چهار مکان تفریحی گردشی، یک ایستگاه آتش‌نشانی، ۶۰۲ واحد صنعتی، چهار مرکز فرهنگی هنری و در نهایت ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در گسل قرار دارند.

سلطانی متذکر شد: به هیچ وجه در این محدوده گسلی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم به طوریکه برنامه جابجایی به پروژه شهرک جوانان، آخر یوسف‌آباد، طلائیه (فاز یک و دو)، کرکج منتقل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری، آیین‌نامه و ضوابط برای انتقال و جابجایی و بازآفرینی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: نکته جالب این است که هیچ بافت تاریخی در محدوده گسل قرار ندارد و این نشان از آگاهی پیشینیان ما است که در این محدوده‌ها، هیچ‌گونه ساخت و سازی نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر شش گسل اصلی با طول بیش از ۱۰ کیلومتر، تعداد زیاد گسل غیرفعال و فرعی هم داریم که شهر و استان را فرا گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا