راه و شهرسازیمجله خبری

توقف نهضت ملی مسکن با تصویب تبصره 16 لایحه بودجه

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه، مطابق جزئیات تبصره 16 لایحه بودجه سال 1401، تسهیلات تکلیفی نظام بانکی با 9 شرط پرداخت می‌شود.

این 9 شرط شامل مواردی از جمله کنترل تورم، جلوگیری از رشد نقدینگی، جلوگیری از رشد ترازنامه بانک‌ها تا سقف 200 هزار میلیارد تومان به جز بانک‌های قرض‌الحسنه، در قالب بخشی از سپرده‌های جاری، بر اساس توان تسهیلات‌دهی بانک عامل، به تشخیص شورای پول و اعتبار و پس از کسر سپرده‌قانون پرداخت خواهد شد.

* توقف نهضت ملی مسکن با تصویب تبصره 16 لایحه بودجه 1402

نکته قابل توجه اینکه منابع تسهیلات تکلیفی برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، قوانین مربط به ایثارگران، قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش بنیان و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

این درحالیست که فقط بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، 20 درصد از تسهیلات پرداختی معادل 1000 هزار میلیارد تومان تنها باید به بخش مسکن پرداخت شود اما عملا تعیین سقف 200 هزار میلیاردتومانی زمینه توقف طرح‌های‌ ساخت مسکن از جمله نهضت ملی مسکن را مهیا خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا