اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حضور بازرسان برای شهرهای کم کار در حوزه مسکن

شهرهایی که در دو سال اخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نتوانستند کارنامه قابل قبولی به دست بیاورند از روز شنبه باید منتظر بازرسان در این بخش باشند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روز گذشته بعد از ۸ ماه جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد که در این جلسه تمامی استانداران و نمایندگان بانک‌ها برای پرداخت تسیهلات مسکن حضور داشتند. یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد پیگیری برای الحاق اراضی دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی بود که در جلسه امروز این موضوع به جدیت پیگیری شد.

بر اساس این گزارش با توجه به آنکه یکی از دستور‌های مهم رئیس جمهور پیگیری برای رونق ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای کم کار در حوزه اجرایی پروژه ها بود، رئیس جمهور دستور اعزام بازرس را داد.

گفتنی است امروز ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مرداد سال گذشته تنها ۵۹۴ هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داشت که بعد از تاکید رئیس جمهور تحول خوبی صورت گرفت و ۴ هزار ۶۹۵ هکتار زمین در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گرفت. همچنین اراضی که شناسایی شده ۱۰ هزار هکتار بود که به صورت محلی ومیدانی است و باید وزارت اقتصاد اطلاعات سامانه سادا را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهد که تاکنون انجام نشده است. از ۱۰ هزار هکتار برای ۵ هزار هکتار سند اخذ و مقدمات عملیات نهضت ملی مسکن انجام شده است و یا در قالب مولدسازی به طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

نوروزی اظهار کرد: ۲ هزار هکتار از دستور کار خارج شده و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی باقیمانده که در حال رایزنی با سازمان ثبت اسناد هستیم تا به نام وزارت راه و شهرسازی سند زده شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بعد از جلسه شورای عالی مسکن واگذاری زمین به مردم به صورت جدی پیگیری شده و اولویت شهر‌های کوچک و متوسط است. تاکنون ۵۰ هزار قطعه به مردم و در کل کشور به ۱۳۰ هزار نفر واگذار شده است و بحث واگذاری با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

با توجه به آنکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است و با توجه به آنکه مسکن یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها در حوزه تورم است باید دولت تمهیدات لازم را برای مهار تورم در این بازار به کار بگیرد تا شاهد رونق مسکن در بازار باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا