مجلس و ارگان هامجله خبری

محدودیت‌های جدید برای معاملات اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت چهار ماه خواهد بود.

همچنین محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط چهار ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد؛ بنابراین در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه ۹۸۰۲، تسه۹۸۰۳، تسه ۹۸۰۴ و تسه ۹۸۰۵ مشمول محدودیت مذکور نخواهند بود.

در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۲۸۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است.

متقاضیان خرید باید محدودیت های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند، تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش منجر به ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات خواهد شد.

متقاضیان جهت اطلاع از سایر جزییات می توانند به اطلاعیه‌های این شرکت مندرج در سایت رسمی فرابورس ایران به نشانی www.ifb.ir مراجعه کنند.

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران همچنین محدودیت های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بانک ملی را اعلام کرد.

بر این اساس اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس ایران است.

محدودیت حجمی هر سفارش خرید(حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) جهت نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد ۲۸۰ ورقه تعیین شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا