مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های املاک مازندران آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار بازار املاک و مستغلات استان خبر داد و گفت: گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در سطح شهرهای مازندران به ویژه در شهر ساری مرکز استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، علی دیوسالار روز یکشنبه در نخستین جلسه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مازندران که با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک استان در سالن جلسات اداره‌ کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: باید با همکاری تمام اعضای کارگروه مشکلات بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن، با تخلفات اقدام قاطع و برخوردهای قانونی شود.

وی گفت: برابر دستور رئیس جمهور در هفتمین شورای عالی مسکن، کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات موظف به ساماندهی بنگاه های مشاور املاک است و ادارات و نهادهای عضو کارگروه تا پایان آبان ۱۴۰۲ باید نسبت به شناسایی واحدهای غیرمجاز اقدام و در صورت نداشتن مجوز صنفی، نسبت به پلمب و تعطیلی براساس مقررات اقدام خواهد شد.

وی از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد و اظهار داشت: برپایی گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در شهرهای این استان بویژه در شهر ساری مرکز استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن کشور در ۲۴ اردیبهشت امسال و مصوبات جلسه معاون اول رئیس جمهور و همچنین بند پنجم تصمیمات جلسه هشتاد و هشتم کارگروه هماهنگی اقتصادی دولت، با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، نخستین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مازندران برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه مشاوران املاک، نماینده ثبت اسناد و املاک، فرمانداری مرکز استان، نماینده امور مالیاتی، و معاونین اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، در خصوص نحوه اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن با هدف ساماندهی مشاورین و بنگاه های املاک و برخورد با متخلفان بحث و بررسی شد.

دیوسالار با اشاره به اینکه این کارگروه ۱۵ عضو دارد و ذیل شورای مسکن استان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان فعالیت دارد، تصریح کرد: جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک استان هر هفته باید با حضور تمام اعضا برگزار شود و مصوبات آن پس از بررسی در دبیرخانه استانی، به وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در جلسه با اهداف ساماندهی و برخورد با متخلفان حوزه بازار مسکن در حدود صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی از بنگاه های املاک و مستغلات سطح شهر برپا خواهد شد و ساری بعنوان مرکز مازندران بعنوان نمونه این طرح انتخاب شده است.
دیوسالار، یکی از اهداف کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات را شناسایی خانه های خالی عنوان کرد و گفت: شهرداران به ویژه در غرب استان، خانه های بدون سکنه را سریع‌تر شناسایی کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا