اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

نباید به مقوله ایمنی ساختمان‌ها نگاه تک بعدی داشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی بر لزوم ایمن سازی ساختمان‌ها از ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: نباید مقوله ایمن سازی ساختمان‌ها فقط به حوزه آتش نشانی ختم شود و باید ایمنی ساختمان‌ها از ابعاد مختلف و مخصوصا سازه نیز مورد توجه قرار بگیرد.

جلال ملکی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: تصور عموم درباره ساختمان ناایمن به ناایمنی در برابر حریق برمی گردد، این در حالی است که وقوع زلزله های مهیب و مرگبار اخیر که در کشورمان و نیز کشور ترکیه رخ داد، نشان داد که ناایمنی ساختمان صرفا به حوزه حریق خلاصه نمی شود.

وی نگاه یک جانبه به مقوله ایمنی ساختمان‌ها را نگاهی سطحی و دم دستی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: اگر به زلزله های اخیر که طی نیم قرن گذشته رخ داده، نیم نگاهی بیندازیم می بینیم که در زمان بروز زلزله هزاران ساختمان به دلیل اینکه غیر اصولی ساخته شده اند، بر سر ساکنان آوار شده اند این در حالی است که در دنی سهم ساختمانهایی نظیر پلاسکو که به دلیل مقوله آتش نشانی حادثه آفرین شده اند ناچیز بوده و همین مساله بیانگر آن است که باید به ایمنی سازه ساختمانها نیز توجه ویژه شود و نباید امر ایمنی را صرفا به مقوله حریق محدود کنیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی همچنین در ادامه با اشاره به آمار بالای تلفات زلزله ترکیه گفت: در کشور ترکیه، ساختمان‌هایی که اصولی ساخته شده بودند، ریزش نکردند این در حالی است که بسیاری از برج های نوساز به دلیل اینکه پیمانکارانشان مقررات مهندسی را زیر پا گذاشته بودند ریزش کردند.

ملکی خواستار پای کار آمدن تمامی دستگاه های ذی ربط برای ایمن سازی ساختمان‌ها از ابعاد مختلف شد و تصریح کرد: طی دو سال گذشته سازمان آتش نشانی اهتمام ویژه ای برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن از بعد حریق کرد و با پیگیری های مستمر و همچنین حضور دادستانی روند ایمنی این ساختمان‌ها وارد فاز اجرایی شد و همچنان که این سازمان پای کار آمد باید سایر سازمان‌های ذی ربط نیز در این زمینه حضور جدی داشته باشند تا اقدامات لازم برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن از بعد سازه و نیز ایمن سازی آنها صورت گیرد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا