مجلس و ارگان هامجله خبری

افتتاح 500 واحد مسکن روستایی در مهاباد

به گزارش ساختمان آنلاین:  به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی محمود بدلی در آیین افتتاح طرح‌های مسکن روستایی واقع در روستای “ترشکان” مهاباد اظهار داشت: امسال به مناسبت هفته دولت نعداد ۵۰۰ منزل مسکونی روستایی در کل استان با مجموع اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون ۸۷ هزار و ۵۰۰ مسکن در سطح روستاهای آذربایجان‌غربی مقاوم شده که هزینه بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال شامل ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰ هزار میلیارد ریال آورده اشخاص بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میانگین استانی خانه‌های مقاوم‌سازی شده ۳۰ درصد است، تصریح کرد: از مجموع کل منازل مقاوم‌سازی شده پنج هزار و ۹۰۰ منزل در سطح روستاهای مهاباد بوده که برای اتمام آن ۸۳۰ میلیارد ریال آورده و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بوده است.

بدلی یادآور شد: تاکنون از مجموع ۱۵ هزار مسکن نیاز به مقاوم‌سازی مهاباد پنج هزار و ۹۰۰ مسکن شامل ۴۰ درصد خانه‌ها مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین استانی ۱۰ درصد بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان امسال به یک میلیارد ریال رسیده که با سود پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است.

خاطرنشان می‌شود با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ۵۰۰ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در استان به مناسبت هفته دولت و به طور نمادین در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا