بنای برتراخبار ساختمان آنلاین

پنل 2 : بنای برتر ،کنترل حریق | نمایشگاه تاسیسات 1402

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران: لزوم رعایت ضوابط در اجرای پروژه‌های انبوه‌سازی/ آرامش و آسایش مردم در طرح نهضت ملی مسکن اولویت دارد

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در پنل “بنای برتر و انبوه‌سازی” در مورد توجه به آسایش و آرامش شهروندان در طرح نهضت ملی مسکن و پروژه‌های انبوه‌سازی اظهار داشت: مجوز انبوه سازی از سازمان انبوه سازی یا مدیریت و برنامه ریزی منوط به رعایت تمام نکات در پروژه‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: در مراحل اولیه اجرای پروژه، مشاوران معماری و شهرسازی باید مشاوره ارائه دهند و خدمات زیر بنایی و روبنایی را در نظر بگیرند، همچنین در طراحی نقشه باید تمام موارد رعایت و آسایش مردم در نظر گرفته شود و سپس نقشه ها در اختیار انبوه‌سازان و عوامل اجرایی قرار می گیرد و در کار اجرایی باید استانداردهای خاص رعایت شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران عنوان کرد: در سال های اخیر به این مسائل توجه شده و پروژه‌ها در اختیار کارشناسان دارای صلاحیت قرار می‌گیرد تا در کارها تمام نکات مهم و همچنین مقررات ملی ساختمان رعایت شود.

وی در مورد مسکن مهر افزود: مسکن مهر، شروع طرح حمایت طبق قانون سال ۸۷ جهت حمایت از تولید مسکن بود و اخیرا در طرح نهضت ملی و جهش مسکن، مصوبه جدیدی لحاظ شده تا مشکلات قانون قبلی رفع شود.

رهبر بیان کرد: در ابتدای مسکن مهر ۲ میلیون واحد تکلیف شده بود که چون تجربه اول بود با روش های گوناگون در پی اجرا بودند و از سال ۸۶ بدون توجه به تورم شروع شد که این مسئله اشکال بود، چراکه تورم در سال های بعدی، خود را نشان داد و قیمت ثابت قابل قبول نبود که در سال این روند ۹۸ اصلاح شد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به تفاوت قیمت ثابت و تورم تصریح کرد: پیمانکاران متخصص حاضر نبودند لطمه ای به کار وارد شود و کیفیت را رعایت می‌کردند، اما با توجه به عجله در ساخت و ساز، افراد غیرصلاحیت‌دار وارد شدند یا افرادی با رانت ورود پیدا کردند.

رهبر ادامه داد: در شهر جدید پردیس در رقابت با شرکت ترکیه ای، ۲۰ هزار واحد در پرند و ۳۵ هزار واحد در پردیس قرارداد منعقد شد؛ همچنین چندین سیستم صنعتی‌سازی از جمله سیستم تمام بتنی در تونل پردیس اجرایی شد.

وی با بیان اینکه قیمت تعیین کننده است؛ افزود: سازنده دارای صلاحیت وقتی با قیمت خاصی پروزه را متقبل می‌شود، هیچ وقت حاضر نیست تا کیفیت را پایین بیاورد، از اینرو پروژه‌ها به افراد متخصص، دارای صلاحیت و وجدان کاری سپرده می‌شود.

لزوم توجه به رویکرد فرهنگی در پروژه های ساختمانی؛ مبحث ۲۲ مقررات ملی ایمنی ساختمان‌ها باید جدی گرفته شود

گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات، بیژن خطیبی در پنل ” بنای برتر و انبوه سازی” با اشاره به مجموع هزینه های تاسیسات در کشور اظهار داشت: تاسیسات قلب تپنده ساختمان است که خوشبختانه در حال حاضر از بخش شعار وارد عمل شده ایم و جایگاه ویژه ای در نظام مهندسی به آن می شود، به گونه ای که‌می توان‌ گفت در گذر زمان بحث فرهنگ چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فرایند اجرای تاسیسات ساختمانی را بر میگیرد.

وی سپس با اشاره به لزوم همکاری دولت با تولیدکنندگان بیان کرد: شرایط در حال حاضر در کشور برای تولیدکنندگان چندان‌مناسب نیست، اگر در کشور بخواهیم کار خوب انجام دهیم‌ دولت باید همکاری خوبی داشته باشد، اما در حال حاضر متاسفانه شاهد جنگ قیمت دولت با‌ پیمانکاران هستیم. این در حالی است که کیفیت خوب هزینه بالاتری را می طلبد که این‌ تمر توجه به بحث تاسیسات را بسیار مهم می کند.

خطیبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی تاسیسات ساختمانی گفت: این واقعه بسیار خوبی است اما باید به این موضوع هم توجه شود که بحث مالیات، بیمه و اداره کار همواره مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد می کنند، با این شرایط ما موطف هستیم به عنوان مصرف کننده حمایت جدی از تولیدکننده داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به نوآوری پلی ران در تولید و اجرای سیستم جدید فاضلاب بیان کرد: مهمترین مشکل مردم سروصدای ناشی از تاسیساتی فاضلاب در واحدهای مسکونی است که پلی ران و همکاران دیگر سعی کردند با تولید محصولات با صدای کمتر، درجه آسایش بیشتری را برای مردم به ارمغان آوردند.

مدیرعامل شرکت نسیم شمال با اشاره به عوامل تعیین کننده عمر مفید ساختمان تصریح کرد: بخش مهمی در بحث ساخت و ساز که متاسفانه بیش از ۳۰ سال مغفول مانده بحث نگاهداشت ساختمان است، در اروپا بسباری از ساختمان ها با بیش از ۱۵۰ سال پیش، همچنان بدون هیچ گونه بازسازی و مرمتی، قابلیت استفاده دارد چون با دقت بالایی مورد نگهداری و حفاظت قرار می گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث گارانتی بسیار مهم است اما به شرطی که موضوع نگاهداشت در اولویت قرار گیرد. دلیل اینکه موضوع مراقبت از بسیاری از ساختمان های شمال تهران برعهده خود سازنده است به همین دلیل است چرا که موضوع برند ساختمان مطرح است، امری که رسانه های حوزه صنعت و ساختمان نیز باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، اصل ۲۲ مقررات ملی ساختمان است در حوزه نگاهداشت ساختمان و ابنیه هاست.

 

مشاور اجرایی پلی‌ران: شعار “با افتخار محصول ایرانی با کیفیت تولید می کنیم” سرلوحه پلی‌ران/ از برند پلی‌ران مطمئن هستیم

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ مجید قنبری مدیر آی تی و مشاور اجرایی پلی‌ران در پنل “بنای برتر و انبوه‌سازی” با اشاره به اینکه تاسیسات قلب تپنده ساختمان است، اظهار داشت: پلی‌ران تخصصی کار کردن را هدف خود قرار داده و بر اساس شعار “با افتخار محصول ایرانی با کیفیت تولید می کنیم” فعالیت داریم که این مسئله بازار رقابت را نیز دربرمی گیرد.

وی افزود: تک محصولی بودن با رویکرد تخصص‌محور برای شرکت پلی‌ران دارای اهمیت است تا در سطح جهانی جایگاه خود را حفظ کنیم و از ابتدای فعالیت، پلی‌ران به صورت تخصصی وارد شده تا محصولاتی تولید شود که مشتریان از آن تعریف کنند.

مدیر آی تی و مشاور اجرایی پلی‌ران در مورد ضمانت محصولات پلی‌ران خاطرنشان کرد: اجرا، شرط مهمی در پروژه‌های فاضلاب است که در شرکت پلی‌ران برنامه‌ای تنظیم شده تا نظارت و اجرا با شرکت باشد و بهره وری افزایش یابد.

قنبری سپس گفت: هر چند تاسیسات در ساختمان به چشم نمی آید ولی قلب ساختمان است و در پلی‌ران شعار “نگه دارنده صحیح قلب هستیم” را اولویت داریم و اگر روند اجرا و موارد اولیه درست باشد،  شامل ضمانت شده و مشکلات کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: از برند پلی‌ران مطمئن هستیم و توصیه می کنیم که برای اجرا نیز از نیروهای پلی‌ران استفاده شود تا نتیجه بهتری حاصل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا