اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

استقبال کمرنگ متقاضیان از تسهیلات خرید مسکن

در حالی که‌ سرپرست بانک مسکن از پرداخت ۱۵ هزار و ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن خبر داده اما گزارشات میدانی حاکی از آن است که باتوجه به افزایش قیمت مسکن دریافت تسهیلات کم رنگ تر شده است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، بسیاری از مشاوران املاک اعلام کرده اند که خریداران و متقاضیان مصرفی مسکن از خرید مسکن منصرف شده و از سوی دیگر گروهی از متقاضیان نیز با توجه به رشد چشم گیر قیمت مسکن از دریافت تسهیلات خرید مسکن صرف نظر کرده اند.

شاه بابایی یکی از متقاضیان خرید مسکن در منطقه امیریه به ساختمان آنلاین گفت: امسال موعد دریافت تسهیلات خرید مسکن است که بعد از چند سال چشم انتظاری فکر میکردیم با دریافت این تسهیلات می توانیم یک واحد ۴۰ متری خرید کنیم اما در یک ماه گذشته با رسیدن مسکن در محله امیریه به متری ۴۰ میلیون تومان حتی یک واحد ۲۰ متری کلنگی هم نمی توانیم خریداری کنیم.

همچنین یکی دیگر از متقاضیان در محله شهرری که قصد تغییر واحد مسکونی خود را داشت به خبرنگار ما گفت: تا هفته پیش قیمت مسکن در محله و کوچه ما متری ۳۵ میلیون تومان بود اما از هفته گذشته همزمان با رشد نرخ ارز قیمت ها لحظه به لحظه و ثانیه به ثانیه در حال افزایش است.

او می گوید: ما قصد عوض کردن واحد خود را داشته ایم که با دیدن این قیمت ها ترسیدم واحد ۳۵ متری هم که داریم از دست بدهیم.

براساس این گزارش اما آمارهای بانک مسکن که اخیرا منتشر شده بر خلاف این صحبت ها است.

علی عسکری، سرپرست بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ارائه تسهیلات خرید مسکن توسط بانک مسکن توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه سال جاری تسهیلات خرید مسکن به مبلغ ۱۵ هزار و ۸۳ میلیاردتومان پرداخت شد.
عسکری گفت: این میزان تسهیلات به ۷۷ هزار و ۶۷۵ واحد پرداخت شده است.

گفتنی است در حال حاضر میزان سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران برای انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان، برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است، در مراکز استان‌ها و سایر کلانشهرها نیز تسهیلات خرید مسکن برای انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و زوجین ۳۲۰ میلیون تومان است. در شهرهای کوچک این رقم برای انفرادی ۱۲۰ میلیون تومان و زوجین ۲۴۰ میلیون تومان است. همچنین به تمامی این متقاضیان مبلغ ۸۰ میلیون تومان تسهیلات تعمیرات نیز تعلق می‌گیرد.

پیش از این هم معاون بانک مسکن اعلام کرد که پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را داده اند که همین امر خود باعث افزایش قیمت مسکن و از سوی دیگر اقساط تسهیلات خواهد شد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا