اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش زمان صدور پروانه به سه ماه در برنامه هفتم توسعه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از تمامی حمایت‌ها و معافیت‌های نهضت ملی مسکن برخوردار می‌شوند، توضیح  داد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، پیش‌بینی شده که صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها، حداکثر ظرف ۳ ماه باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین ، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین کلنگ‌زنی پروژه مجتمع مسکونی ۳۲۰ واحدی در محله فرسوده مقدم در منطقه ۱۷ تهران ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد، تمامی مالکان و سازندگان توسعه‌گران از فرصت طلایی بدست آمده در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند و در ایام دهه فجر در خصوص دریافت پروانه ساختمانی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای درخشان در سند تحول دولت مردمی دولت سیزدهم در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده، موضوع نوسازی محله‌ای یا بلوکی است، توضیح داد: سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی دراین محدوده‌ها از سرعت بالای برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با حمایت‌های بانک مسکن تاکنون بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری پرداخت شده است، عنوان کرد: ۴۸ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده در استان تهران در حال ساخت است.

وی میزان افتتاح‌ها در محلات بازآفرینی شهر تهران در دولت سیزدهم و دوره مدیریت شهری جدید را تا پایان دهه فجر امسال قریب به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اعلام کرد.

آیینی توضیح داد: متوسط زمان ساخت پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده، حدود ۱۸ ماه است که این امر می‌تواند به سرعت ساخت مسکن و رسیدن به نقطه تعادل عرضه و تقاضا این بازار کمک شایانی کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهر تهران رایگان است، گفت: انشعابات آب و برق و گاز در محلات هدف بازآفرینی شهری محفوظ و انشعابات جدید باید در اسرع وقت صادر شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا