اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

با این دست فرمان نمی‌توان قانون جهش تولید مسکن را اجرایی کرد

ایرج رهبر در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر این طرح دچار مشکلات متعددی نظیر تامین زمین و نیز معضلات مربوط به تامین تسهیلات از سوی سیستم بانکی مواجه است و دولت باید به شدت اهتمام کند تا قانون جهش تولید مسکن را اجرایی کند.

وی یکی از چالشهای طرح نهضت ملی مسکن را ناتوانی متقاضیان در پرداخت سهم آورده خود ارزیابی کرد که به گفته وی سبب ایجاد وقفه در اجرای به موقع این طرح شده است.

رهبر ادامه داد: برای ممانعت از تاثیرگذاری این معضل بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن ،انبو هسازان پیشنهاد داده اند که دولت اجازه دهد بخش خصوصی با اتکاء به سرمایه خود نسبت به ساخت وساز در این طرح اقدام کند و سپس دولت با واگذاری این واحدها به نرخ دولتی،زمینه خانه دار شدن متقاضیان واقعی مسکن را فراهم کند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران درباره پیامدهای مثبت ساخت مسکن ملی با سرمایه بخش خصوصی اذعان داشت: این فرمول سبب می شود که انبوه سازان برای بازگشت سریع سرمایه خود ،در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند و این روند در نهایت سبب می شود که گروه های هدف این طرح هر چه سریع تر خانه دار شوند .

وی در ادامه افزود: دولت برای پرداخت منابع مالی بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن می تواند با تهاتر اراضی متعلق خود،با انبوه سازان تسویه کند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران همچنین در واکنش به این موضوع که جابه جایی در معاونت مسکن و ساختمان تاثیری در شتاب اجرای طرح نهضت ملی مسکن خواهد داشت یا خیر خاطر نشان ساخت: قطعا نقش موثری خواهد داشت،اما فعلا زمان کوتاهی از این جابه جایی گذشته است و باید منتظر ماند تا در بستر زمان اثر این تغییرات را شاهد باشیم.

رهبر همچنین درباره لزوم ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به روش صنعتی نیز تصریح کرد: همچنان که پیشتر وعده داده شده بود،بخش هایی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن به روش صنعتی سازی در حال اجرا است و باید تلاش کنیم که با تقویت صنعتی سازی از شیوه های سنتی سازی و دستی ساخت عبور کنیم.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران در پایان درباره ورود شهرداری تهران به حوزه ساخت مسکن نیز گفت: ورود شهرداری تهران به این حوزه قطعا می تواند در تسریع طرح نهضت ملی مسکن موثر باشد و شهرداری با ارایه زمین و تسهیل در صدور مجوزهای ساخت،قطعا می تواند بستر مناسبی برای سرعت دهی به تولید واحدهای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا